Facua tramita a Balears al voltant de 700 consultes i reclamacions en 2009, al voltant d'un 20% més que l'any passat

Europa Press Islas Baleares
Actualizado: martes, 26 enero 2010 18:40

PALMA DE MALLORCA 26 Ene. (EUROPA PRESS) -

Facua-Consumidors en Acció va tramitar l'any passat a Balears un total de 697 reclamacions i denúncies, al voltant d'un 20% més que l'any passat, la majoria de les quals han estat sobre matèries com electricitat o telefonia a conseqüència de les "greus irregularitats" comeses pel sector elèctric al començament de l'any i per la "persistència dels fraus i abusos" en matèria de telecomunicacions.

Tot i això, segons dades a les quals va tenir accés Europa Press, únicament hi ha hagut un total de 32 denúncies interposades, la majoria d'elles també en telefonia (16) i electricitat (6). A més, calçat, vestit i llar ha registrat tres, xifra que també es va donar en serveis bancaris. Per part seva, l'administració i el sector de l'automòbil han registrat una única denuncia cadascun.

De les 665 consultes que s'han produït l'any passat a les illes, 385 es van realitzar personalment, i les 280 restants per via telefònica.

DADES NACIONALS

A nivell nacional hi ha hagut un total de 54.371 consultes i reclamacions, xifra que representa un augment del 77,1%, quan la xifra ha estat de 30.702.

A més, Facua va presentar 1.193 denúncies d'ofici a tot Espanya en les administracions competents, davant de les 765 del 2008 (+55,9%). D'altra banda, va tramitar 5.328 reclamacions en representació dels seus socis, la majoria de les quals va versar sobre telefonia fixa, mòbil i accés a internet (el 26,4% del total).

A continuació, es van situar les denúncies a les companyies elèctriques (14,3%), les realitzades contra bancs i caixes d'estalvis (7,4%) i les derivades per la compra d'habitatges (6,2%).

Contenido patrocinado