Gesa intensifica la campanya per obtenir lectures reals dels comptadors d'electricitat i gas

Actualizado: jueves, 11 septiembre 2008 19:01

PALMA DE MALLORCA, 11 de setembre (EUROPA PRESS)

Gesa Endesa ha intensificat la campanya per obtenir lectures reals dels comptadors d'electricitat i gas, amb l'objectiu de conscienciar als seus clients de la importància de facturar sempre els subministraments d'electricitat i de gas amb lectures reals per evitar així consums acumulats en una factura posterior.

En un comunicat, la companyia elèctrica va explicar que a final de 2007 Gesa Endesa havia aconseguit facturar amb lectures reals un 98,95% dels contractes al llarg de l'any.

Així, Gesa va comentar que la no presa de lectura reiterada suposa el risc que el consum facturat es distanciï del real efectuat, amb la consegüent possibilitat d'ocasionar molèsties als clients.

Els procediments de lectura impliquen la visita cada mes o cada dos mesos (segons la tipologia dels contractes) a cada subministrament, per obtenir la mesura real del consum realitzat en cada període. La impossibilitat d'obtenir lectures reals, si hi ha problemes d'accés als comptadors, provoca que no es pugui facturar en cada cicle el consum realment realitzat.

Això genera l'acumulació d'aquests consums en una factura posterior, amb els consegüents perjudicis per al client si resulta un import molt elevat. Alguna cosa semblant pot ocórrer quan es realitzen estimacions de consum: al no disposar d'una lectura real, es realitza una estimació en funció de consums anteriors, però aquesta estimació pot ser més alta o més baixa que el consum real i pot provocar després inconvenients significatius.

Així, Gesa Endesa té en marxa una sèrie de plans permanents per a la millora de la qualitat de la lectura, que suposen una inversió anual de més de 300.000 euros i que cada vegada s'intensifiquen més.

Així, Gesa envia una targeta amb franqueig pagat a subministraments amb sis mesos o més sense lectura real, sol·licitant al client que aporti la seva lectura en aquesta mateixa targeta de manera gratuïta o bé cridant al Telèfon d'Atenció al Client. Aquesta campanya es realitza dues vegades cada any.

Alhora, realitza visites de camp (fora de les rutes de lectura habituals) a subministraments amb un any o més sense lectura real i que han resultat fallits en les tres campanyes anteriors. Es realitza una segona visita si la primera resulta fallida.

En aquest sentit, la companyia elèctrica envia informació en la factura a tots els subministraments sense lectura real en aquesta factura per fomentar que facilitin l'accés per a la lectura i/o l'aportació de la mateixa. Es realitza dues vegades a l'any.

D'altra banda, Gesa Endesa va sol·licitar i va agrair la col·laboració dels clients afectats perquè aportin les dades que permetin conèixer el seu consum real, així com per solucionar les dificultats d'accés al seu comptador.