Gesa recorda que la decisió d'emetre cada mes una factura del consum d'electricitat no ha estat seva sinó del Govern

La companyia lamenta "profundament" les "molèsties" que està suposant la nova facturació als ciutadans

Europa Press Islas Baleares
Actualizado: miércoles, 11 febrero 2009 18:22

PALMA DE MALLORCA, 11 Feb. (EUROPA PRESS) -

El director general de Gesa Endesa, Andreu Rotger, ha recordat avui que la decisió d'emetre cada mes una factura del consum d'electricitat, en lloc de cada dos mesos com es feia anteriorment no ha estat de l'elèctrica, que és un "gestor de la informació de la facturació", sinó del Govern espanyol, que va aprovar un decret en el qual va introduir aquests canvis a partir del mes de desembre passat en la facturació de la llum.

Després de la visita que ha fet el delegat del Govern, Ramón Socías, a les noves instal·lacions de Gesa Endesa, Rotger va lamentar "profundament" les "molèsties" que està suposant la nova facturació als ciutadans en un context de crisi econòmica, però ha remarcat que "no és un problema de les Balears, sinó a nivell nacional".

Tot i això, ha assenyalat que cabria la "possibilitat" que Gesa realitzés una facturació real tots els mesos perquè no existeixin els actuals "desequilibris" d'un mes a un altre en les factures, tenint en compte que una és real i l'altra estimativa, si bé ha precisat que aquesta decisió l'ha d'adoptar únicament l'executiu central.

D'altra banda, el director general de Gesa]Endesa ha afirmat que "no li consta" que hi hagi hagut casos en els quals els ciutadans paguessin fins a 300 euros més en el mes de desembre, en relació amb l'any passat, tot i que va manifestar que en el cas que es detecti algun client amb aquest desfasament serà analitzat per la companyia elèctrica.

Alhora, Rotger ha considerat "normal" que el Govern hagi decidit obrir un expedient informatiu a Gesa per analitzar les causes que hagin augmentat de manera important les factures de la llum, el que ha provocat nombroses queixes dels clients a la seu de la companyia elèctrica.

Així, ha apuntat que el "funcionament normal en un sistema democràtic" és que "davant de qualsevol fet que produeixi determinades incomoditats als ciutadans, és l'obligació de les autoritats locals i regionals obrir un expedient informatiu per tenir una opinió del que està succeint i, si d'això es deriva que algú ha incorregut en algun tipus de responsabilitat, es prendran les mesures oportunes".

Rotger va atribuir l'increment de les factures de la llum, en relació amb el passat any, a l'augment "important" del consum, a causa que aquest hivern ha estat més fred, al que cal afegir que s'han produït "diverses pujades de les tarifes", mentre que el Govern "va decidir amb bona visió penalitzar el consum elevat per fomentar i incentivar l'estalvi d'energia".

Tot i això, ha admès que és "comprensible" que per a alguns clients sigui "difícil d'afrontar" l'augment de les seves factures, tenint en compte l'actual moment de crisis i, d'altra banda, va negar que en el mes de desembre s'hagi aplicat l'augment de les tarifes en un 3%, que va entrar en vigor el mes de gener passat. Malgrat això, va prometre "total transparència", de manera que es va comprometre a comprovar l'existència de factures a les quals se'ls hagi pogut aplicar el desembre el citat augment de les tarifes.

Contenido patrocinado