Globalia no participarà en la pròxima edició de FITUR que se celebrarà a Madrid entre el 28 de gener i 1 de febrer

Actualizado: miércoles, 19 noviembre 2008 18:21

MADRID, 19 de novembre (EUROPA PRESS)

El grup Globalia, propietari de l'aerolínia Air Europa, Viatges Falcó i Pepetravel, ha anunciat avui que no acudirà a la vint-i-novena edició de la Fira Internacional del Turisme (FITUR), que se celebrarà entre el 28 de gener i l'1 de febrer del pròxim any en IFEMA (Madrid).

D'altra banda, sí que participaran les cadenes hoteleres Sol Meliá, Barceló, Rafaelhoteles, Festa Hotels Group, Grup Piñero i Hotusa. Romandran a la fira grups veterans com Kuoni i Orizonia i torna Viatges el Corte Inglés després d'alguns anys d'absència.

A més, acudiran les empreses del sector aeri Iberia, TAP Portugal, Qatar Airways i SAS. Per part seva, la naviliera MSC Creuers presentarà la seva nova imatge corporativa mentre que Transmediterrànea, del grup Acciona, no anirà a causa que no té "cap novetat rellevant que presentar".

La central de reserves Amadeus va confirmar a Europa Press que no tindran estand a la Fira, tot i que estudien la possibilitat d'obtenir presència a la mateixa a través d'altres alternatives. Fonts de la companyia van assenyalar que la seva absència en Fitur respon que la seva estratègia aposta per fórmules que possibilitin un "major retorn de la inversió".

La vint-i-novena edició de la Fira Internacional del Turisme, Fitur compte, a tres mesos de la convocatòria, amb una ocupació del 87%, una dada "important" si es té en compte la situació econòmica, segons va destacar avui en roda de premsa la directora de la fira, Ana Larrañaga.

"Fitur continua amb fortalesa en un entorn no favorable per al sector", destaco Larrañaga, qui ha reconegut que s'ha produït una retallada del 13% respecte a l'edició del 2007 però va assegurar que tenint en compte la crisi, la proporció d'espai contractat a tres mesos de la convocatòria és "magnífica". "Tindrem un Fitur molt bo tot i la crisi", va assegurar.

Larrañaga va destacar que la representació institucional assolirà nivells similars a la passada edició i que les 17 autonomies espanyoles comptaran amb presència en l'esdeveniment "amb més o menys intensitat".

L'oferta institucional espanyola ocuparà tots els pavellons imparells a més de l'àrea central del recinte. Respecte a la participació de Tourespanya, Larrañaga va precisar que tindrà "la mateixa presència" que en l'edició passat i va destacar la seva col·laboració financera a Fitur Congressos.

La responsable va recalcar que la contractació internacional ha registrat un increment del 2% amb noves incorporacions com Bòsnia i Myanmar i ampliacions dels espais contractats per part de països com Índia, l'Argentina, els EUA, Centreamèrica i Marroc.

A més, va destacar projectes com el protagonitzat per la Fundació Banesto, que promou la iniciativa 'Turisme solidari i sostenible' promocionant projectes turístics impulsats per dones a Àfrica.

L'apartat d'empreses ha estat el que més s'ha ressentit en les contractacions de la fira degut a la crisi econòmica. Larrañaga ha reconegut la presència de baixes de diverses companyies en Fitur, que va atribuir a les retallades de despeses de les empreses per la situació econòmica.

La responsable va voler destacar que les tarifes de Fitur són un 300% més competitives que la resta de grans fires internacionals del sector i va assegurar que els preus per metre quadrat s'han mantingut estables respecte a 2007 i que només s'ha aplicat el corresponent increment de l'Índex de Preus de Consum (IPC).

"Les empreses que no vénen no és perquè no vulguin és perquè no poden", va assegurar el president del comitè executiu d'IFEMA, Luis Eduardo Cortés, qui va assenyalar que algunes companyies han optat per fórmules més econòmiques per a romandre en Fitur com reduir els seus estands o adaptar-se a l'espai institucional.