MADRID 9 Feb. (EUROPA PRESS) -
El grup Globalia va reduir un 27% el seu benefici en 2010, fins a 19,4 milions d'euros, front els 26,6 milions d'euros que va guanyar a l'exercici anterior, ha informat aquest dimecres la companyia que presideix Juan José Hidalgo.
La companyia va atribuir aquest descens a l'impacte negatiu de la divisió hotelera del grup, que durant aquest exercici "ha vist seriosament restringida la capacitat de comercialització dels seus establiments a Cancún i Rivera Maia". Una circumstància, ha apuntat, de "caràcter puntual i no projectable a futur".
El president del grup va xifrar fa poc l'impacte de les cendres volcàniques i de la 'plantada' dels controladors entorn dels 40 milions d'euros.
Per a Globalia aconseguir beneficis en un context d'atonia de la demanda de viatges, derivada de la crisi econòmica i del fort increment experimentat pel preu del petroli reflecteix la capacitat del grup per desenvolupar les seves activitats en mercats recessius.
Les vendes del grup van ascendir a 3.612 milions d'euros durant 2010, cosa que representa un increment del 8,5% respecte a l'any anterior.
Per divisions de negoci, la majorista Travelplan va incrementar tant el nombre de paquets turístics comercialitzats --que van passar d'1,3 milions a 1,4 milions-- com el seu volum de negoci que es va situar en 700 milions d'euros.
Durant 2010, Travelplan va començar a operar a Itàlia com primer pas d'una expansió internacional, que continuarà aquest any a França, a més va llançar un nou operador turístic, Latitudes, especialitzat en grans viatges i va incorporar noves tecnologies desenvolupades per l'aèria de sistemes del grup al camp del EComerce B2B.
Halcón Viatges i L'Equador ha augmentat un 12% la seva facturació, fins a 1.230 milions d'euros. La companyia ha destacat l'èxit de la política de franquícies empresa per Halcón Viatges, que va aconseguir sumar 200 noves oficines a la cadena, de manera que eleva a 1.400 els establiments que actualment disposa entre Espanya i Portugal.
L'aerolínia del grup, Air Europa, va transportar nou milions de passatgers en 2010 i ha registrat un exercici positiu, a pesar de l'increment del preu del combustible i de les variacions a l'alça en el canvi del dòlar respecte a l'euro.
Air Europa, que va incorporar l'any passat tres noves aeronaus Embraer per substituir a altres tants Boeing 737, ha incrementat lleugerament les seves hores de vol fins a les 158.271, mantenint constant la seva flota de 41 avions.
Durant l'any passat, ha obert noves línies transoceàniques a Lima i Miami i va establir una nova ruta nacional, Astúries-Madrid, amb quatre freqüències diàries.
Pel que fa a Groundforce, la companyia de serveis de terra present a Espanya, Marroc i Mèxic, va prestar servei en 16 aeroports espanyols a més d'un centenar de companyies aèries.
Finalment, la companyia ha subratllat la bona evolució del grup de negocis Pepe i, en especial, de l'operadora de telefonia mòbil virtual Pepephone, que durant el passat exercici ha estat "la primera en el rànquing de portabilitats l'operadora amb la tarifa més baixa del mercat espanyol (3,5 cèntims per minut).