El Govern firma el contracte de noves unitats elèctriques amb l'empresa CAF

Europa Press Islas Baleares
Actualizado: martes, 2 marzo 2010 17:53

PALMA DE MALLORCA 2 Mar. (EUROPA PRESS) -

El conseller de Medi Ambient i Mobilitat, Gabriel Vicens, juntament amb el gerent de Serveis Ferroviaris de Mallorca, Jaume Jaume, van signar avui el contracte d'adquisició de noves unitats elèctriques amb l'empresa Construccions i Auxiliar de Ferrocarrils (CAF). El contracte subscrit té un valor de 21,5 milions d'euros.

Així, el nou contracte preveu l'adquisició de dues unitats triples (MNM) compostes per màquina-remolc amb motor-màquina (MNM) per un import de 9.860.000 euros, i vuit unitats remolc amb motor (N), per un import d'11,7 milions d'euros.

Així, la xarxa ferroviària de Mallorca tindrà 13 unitats elèctriques triples noves (MNM) més vuit remolcs que permetrà les combinacions de vuit unitats de quatre cotxes i cinc unitats de tres cotxes.

D'altra banda, SFM compte actualment amb uns 124 quilòmetres de línies ferroviàries i gairebé la totalitat d'aquestes línies s'exploten amb unitats dièsel, tret dels 7,5 quilòmetres de doble via del metro. Així, per millorar la qualitat del servei, la Conselleria de Medi Ambient i Mobilitat ha impulsat com primera actuació l'electrificació del tram Palma- Enllaç (33 km de via doble).

Per aquest motiu, el setembre del 2008 es va contractar a l'empresa CAF, per un import total de 55 milions d'euros, per al disseny i la fabricació d'onze unitats triples MNM (motor- remolc motoritzat- motor), per donar servei al tram que es preveia electrificar.

Alhora, amb l'objectiu de completar l'electrificació, el mes de juliol passat es va adjudicar la redacció dels projectes d'electrificacions dels trams Enllaç- sa Pobla (12 km) i Enllaç- Manacor (31 km). L'electrificació d'aquest dos trams significarà l'increment en un 65% el nombre de quilòmetres electrificats, fins a aconseguir l'electrificació del 100% de la xarxa ferroviària.

Finalment, el Consell d'Administració d'SFM va decidir ampliar l'encàrrec de més material mòbil a l'empresa CAF, per fer front a la futura demanda quan tota la línia ferroviària estigui electrificada.

Contenido patrocinado