Govern i principals touroperadors espanyols llancen la primera campanya conjunta per captar emissor nacional

Europa Press Islas Baleares
Actualizado: miércoles, 16 abril 2008 17:00

Les dues parts sufraguen al 50 per cent els 2,4 milions d'euros que costa la promoció, que comença demà

PALMA DE MALLORCA, 16 d'abril (EUROPA PRESS)

El Govern balear i els principals touroperadors espanyols, Orizonia, Turmundial, Soltour i Travelplan, llançaran a partir de demà dijous, 17 d'abril, una campanya promocional conjunta, per valor de 2,4 milions d'euros, que estarà destinada a captar mercat emissor nacional, en fet que suposa una col·laboració públic-privada que té lloc per primera vegada.

Així ho va indicar avui el conseller de Turisme, Francesc Buils, durant la presentació d'aquesta iniciativa que va tenir lloc a la seu del departament autonòmic que dirigeix, i a la qual hi van assistir també representants dels quatre majoristes, que, en conjunt, porten el 85 per cent dels visitants nacionals cap a les illes, segons van exposar en la trobada.

Concretament, a la presentació de la campanya hi van estar presents els directors de màrqueting de Orizonia, Salvador de Pablo, i Soltour, Isabel Piñero; la directora general de Turmundial --del grup El Corte Inglés--, Rosa Paramio; i el màxim responsable a Balears de Travelplán, Gabriel Cañellas; als quals cap agregar la directora de l'Ibatur, Susana Sciacovelli.

Segons va dir Buils, la campanya serà sufragada al 50% pel Govern i els touroperadors, suposarà la implicació directa d'aquests últims, es basarà en l'ús d'una àmplia gamma de mitjans i suports, i s'interromprà el juny per ser represa el setembre fins a octubre, ja que, en bona mesura va destinada a combatre l'estacionalitat turística.

Així, mentre que en els pròxims mesos el lema central de la campanya serà 'Ja és estiu a Mallorca' --o bé, a Menorca, a Eivissa o a Formentera, segons l'illa--, a partir de setembre es transformarà en 'Segueix sent estiu a...'; mentre que al centre de cadascuna de les fotografies amb paradisíaques platges figura un quadrat blanc amb la llegenda 'Reservat per a tu'.

Per difondre aquest missatge, es recorrerà a espots publicitaris en mitjans televisius i radiofònics, així com a insercions en premsa escrita, parades d'autobús (OPI) i tanques publicitàries, entre d'altres, sempre amb l'objectiu de "reforçar la temporada turística", especialment, en un any en el qual la Setmana Santa es va avançar molt al calendari i en què s'anuncia crisi econòmica.

CAMPANYA PERSONALITZADA

A més, una altra novetat d'aquesta campanya promocional és que cadascun dels touroperadores participants a la mateixa podrà 'personalitzar' els 'afitxos' publicitaris desenvolupats, preservant les imatges i els lemes, però agregant la seva marca i les ofertes que realitzi en aquesta illa en concret, per a continuació, fer una distribució pròpia de la propaganda.

Així, El Corte Inglés recorrerà a la megafonia dels seus grans magatzems, així com a col·locar banderoles, i la col·locació de transparències fotogràfiques (duratrans) en aparadors, entre d'altres recursos. Per la seva part, Soltour centrarà el seu màrqueting al carrer i a internet, amb accions en ciutats com Madrid, Barcelona, Sevilla o Bilbao i, al mateix temps, enviament de correus electrònics massius.

Però, la nova campanya promocional també actuarà a altres nivells, com per exemple els propis agents de viatges, dels quals 12.500 participaran en sopars de presentació del producte balear, que començaran aquest divendres al Molí des Comte (Palma) amb un acte al qual hi assistiran 550 d'aquests professionals, per seguir per la resta del país, sota l'organització de Travelplan.

MERCAT MÉS ACTIU

El conseller de Turisme va recordar que el nacional és el tercer mercat emissor més important per Balears, amb tres milions de visitants el 2007, i el qual experimenta un major desenvolupament, ja que, d'aquesta quantitat, el creixement respecte l'exercici anterior és d'un milió de viatgers, dels quals 800.000 es van desplaçar a les illes fora de la temporada alta.

Per la seva banda, el director de màrqueting d'Orizonia --grup en el qual s'integren Iberojet i Viatges Iberia-- va ressaltar que el llançament d'una campanya conjunta "ha unit" els majoristes de viatges, que fins ara realitzaven les promocions de manera autònoma, i, a més, va subratllar la importància d'establir una col·laboració amb el Govern que ja s'havia intentat amb anterioritat, tot i que sense èxit.

Respecte l'altra acció promocional important al mercat nacional, la projecció d'un vídeo promocional en tots els concerts de la gira de presentació del nou àlbum de 'El Canto del Loco', Buils va aclarir que es tracta d'accions diferents, i que aquesta ofereix un missatge "més àgil" que s'espera que arribi a 1,2 milions de persones, el públic dels concerts de la banda pop.

CREIXEMENT MODERAT

Pel que fa a les previsions del desenvolupament de la temporada 2008, el conseller va considerar que serà "igual o lleugerament millor" que l'anterior, amb un creixement en l'afluència de turistes nacionals que va estimar aproximadament entre el 6 i el 8 per cent, però, en cap cas, tan alt com el que es va enregistrar el 2007.

Igualment cauts es van mostrar els touroperadores, que van considerar que els pols turístics nacionals poden constituir un "destí refugi" en moments de crisi econòmica i, segons va precisar Cañellas, els espanyols "potser optin per vacances més curtes en temps i distància, però no en despesa", i alhora va revelar que les vendes per al pont de l '1 de maig no s'han ressentit.

Contenido patrocinado