El Govern repassa les actuacions que desenvolupa en l'Associació Balear de Superdotats

Actualizado: lunes, 1 junio 2009 20:24

PALMA DE MALLORCA, 1 Jun. (EUROPA PRESS) -

La consellera d'Educació i Cultura, Bàrbara Galmés, es va reunir avui amb el president de l'Associació Balear de Superdotats i Altes Capacitats (ABSAC), Ceferino Felipe, per repassar les actuacions que el Departament desenvolupa en matèria d'atenció a l'alumnat amb superdotació o altes capacitats.

Cal destacar que el passat 2008 les dues institucions van signar un conveni de col·laboració amb l'objectiu d'impulsar una formació específica per garantir una atenció adequada a aquests alumnes i per afavorir el desenvolupament d'activitats extraescolars que contribueixin a l'enriquiment cognitiu i cultural d'aquest alumnat.

Alhora, la Direcció General d'Innovació i Formació del Professorat ha recolzat ABSAC per a l'edició del DVD Atenció Educativa als Alumnes amb Altes Capacitats. Aquest material està dirigit sobretot al professorat i als equips d'orientació i pretén aproximar a les característiques d'aquest tipus d'alumnat i a la intervenció que requereixen.

Actualment, la Conselleria d'Educació i Cultura està treballant per desenvolupar la normativa adequada amb l'objectiu de regular les qüestions relacionades amb l'alumnat amb necessitat especifica de suport educatiu que introdueix la LOE, on estan inclosos els alumnes amb altes capacitats.

En aquest sentit, el Servei de Formació del Professorat de la Conselleria organitza cursos de formació del professorat relacionats amb l'atenció educativa de l'alumnat amb altes capacitats, ja que habitualment, la detecció d'aquest tipus d'alumnat es porta a terme pels Equips d'Orientació i Educació Psicopedagògica (EOEP) o orientadors de centres de primària, prèvia sol·licitud del tutor.

Una vegada es confirma el diagnòstic, l'orientador o els professionals de l'equip de suport assessoren els mestres que formen l'equip educatiu sobre les estratègies d'ensenyament aprenentatge que s'ha de tenir en compte a l'aula i sobre les mesures d'enriquiment curricular que s'han de portar a terme.