Grip.- Mor un jove de 23 anys a Palma per grip A, la sisena mort causada per aquesta malaltia a Balears

Europa Press Islas Baleares
Actualizado: miércoles, 30 diciembre 2009 15:44

Des del començament de la campanya, s'han vacunat contra el grip a les Illes 37.982 persones

PALMA DE MALLORCA, 30 Dic. (EUROPA PRESS) - -

Un home de 23 anys, amb factors de risc, ha mort per grip A en una clínica privada de Palma, tractant-se de la sisena mort causada per aquesta malaltia a Balears, segons ha informat avui en un comunicat la Conselleria de Salut i Consum. L'última víctima s'ha produït ahir, quan un nen de tres anys afectat per una malaltia de base prèvia va morir per grip A a l'hospital de Son Dureta de la capital balear.

Així, el departament dirigit per Vicenç Thomàs ha assenyalat que la taxa d'incidència de grip és de 30,68 casos per 100.000 habitants, amb un nivell d'intensitat sota, una difusió amb activitat esporàdica i una evolució descendent.

D'altra banda, ha informat que la taxa estimada de tots els subtipus de grip a les Illes Balears en la setmana 51 de l'any (entre el 20 i el 26 de desembre) és de 30,68 casos per 100.000 habitants, respecte dels 48,69 de la setmana passada (18,01 punts menys).

Alhora, la Conselleria de Salut ha recordat la conveniència que les persones que formen part dels grups de risc es vacunin contra la nova grip A. Només cal trucar al telèfon de cita prèvia 902 079 079 per sol·licitar dia i hora per vacunar-se. Aquest telèfon funciona de dilluns a dissabte de 7.00 a 21.00 hores.

Des del començament de la campanya de vacunació, el passat 16 de novembre, fins al 27 de desembre s'han vacunat contra la grip A a les Illes 37.982 persones, de les quals 31.182 són de Mallorca, amb una cobertura del 23,35 %; 4.974 són d'Eivissa i Formentera (29,94 % de cobertura) i 1.826 són de Menorca (cobertura del 16,59 %).

Contenido patrocinado