MADRID, 16 Jun. (EUROPA PRESS) -
La cadena hotelera balear Iberostar entrarà en el segment urbà en 2011 amb l'obertura de dos establiments, el primer d'ells el mes d'agost vinent a Budapest /Hongria) i el segon a Tenerife, l'obertura del qual està prevista per al quart trimestre de 2011, segons va avançar aquest dijous el director de mercat de la companyia per Europa, Óscar González, amb motiu de la presentació del nou sistema de 'Pre check-in' del grup.
Concretament, el primer hotel urbà d'Iberostar és un establiment 'boutique' de 50 habitacions que obrirà les portes l'agost i el Iberostar City Hotel Mencey de Tenerife, establiment de cinc estrelles gran luxe que obrirà les portes en el quart trimestre.
L'estratègia del grup per al segment passa per l'obertura d'establiments urbans en capitals turístiques europees i sempre en "edificis singulars", ha precisat el responsable, qui ha destacat que, en aquest sentit, la crisi immobiliària ha deixat "moltes oportunitats".
González va detallar que la cadena hotelera no té un objectiu definit d'obertures, però va recalcar que manté un "creixement constant i sostingut" tot i que cada operació s'estudia "molt bé".
Va posar com exemple l'obertura de l'establiment de vacances Coral Beach de Marbella, que abans de la seva incorporació a Iberostar havia decaigut molt i que després de la seva reforma mostra unes taxes d'ocupació bastant elevades de cara l'estiu.
Respecte a les previsions amb vista a l'estiu i a la resta de l'any, Iberostar ha assenyalat que 2011 serà "millor" que l'any passat però tampoc cal ser "molt optimistes" ja que la incògnita segueix sent el turisme nacional, que reserva cada vegada més a última hora de manera que el seu comportament segueix sent una incògnita.
INCÒGNITES DEL MERCAT ESPANYOL.
A més, González ha explicat que és probable que els clients que estiguin esperant ofertes no les aconsegueixin finalment en destinacions com Canàries, que a causa del desviament de turistes de Tunísia i d'Egipte ha registrat ingents increments d'ocupació i augments del preu mitjà.
Tot i que Canàries "és la gran beneficiada" per aquest desviament de turistes, Iberostar ha vist afectada la seva activitat en Tunísia, un mercat molt rendible per la cadena hotelera, que només ha tancat un dels seus establiments a la regió.
"El mercat espanyol era molt potent en Tunísia", ha subratllat el responsable, qui ha aconseguit mantenir la seva oferta en aquest mercat gràcies a promocions en el marc alemany, el belga i el local. González va al·ludir a l'existència d'una classe mitja tunisiana procedent d'Algèria i Tunísia que està permetent mantenir certa demanda en aquest destí, tot i que es realitzen ofertes "molt baixes de preu".
La pèrdua de turistes en Tunísia està sent compensada per les Canàries, però González no es mostra molt optimista amb vista a la temporada d'estiu a escala nacional. "No ha funcionat la venda anticipada", va avançar, recalcant que les grans agències de viatges estan allargant el període 'd'early booking'.
Sobre el destí Grècia, González ha destacat que "segueix sent molt bo", tot i que "logísticament complicat" i car per l'absència de touroperacions. Amb vista al futur, González va apostar pel destí Marroc, que si bé s'ha vist afectat per la inestabilitat dels destins àrabs se segueix mantenint gràcies al mercat melillenc.