Innova.- El Govern s'afegeix a les xarxa socials 'Facebook', 'Twitter', 'Tuenti' i 'FriendFeed'

Actualizado: lunes, 23 noviembre 2009 18:32

PALMA DE MALLORCA, 23 Nov. (EUROPA PRESS) -

El Govern balear, conscient de la importància que adquireixen els webs 2.0, ha creat diversos perfils en les principals xarxes socials d'internet, com també un bloc. Així, es pot conèixer informació de primera mà sobre les actuacions de l'executiu en les seves pàgines de 'Facebook', 'Twitter', 'Tuenti', 'FriendFeed' i en el bloc, com també vídeos en el canal propi de 'YouTube'. Es pot accedir a tots aquests perfils des de la web principal del Govern.

Les xarxes socials permeten interactuar i establir contactes amb altres persones, amb les quals s'intercanvien opinions o punts de vista sobre una matèria. Des del el seu naixement, han atret als internautes, que han integrat aquestes eines de comunicació en xarxa a la seva quotidiana. De fet, ha minvat l'ús d'altres eines com el correu electrònic o la missatgeria instantània, en bona part perquè el 60% dels usuaris d'internet són membres d'alguna xarxa social.

En el canal 'YouTube', el Govern té uns 100 vídeos dels quals s'han fet més de 1.000 reproduccions. Sense cap tipus de promoció i amb unes setmanes de funcionament, la xarxa social 'Tuenti' té un número important d'admiradors, els quals poden informar-se d'activitats d'interès dirigides als joves, així com participar en diversos esdeveniments. A través d'aquesta xarxa, la institució fa d'amplificador d'iniciatives que difícilment poden arribar de manera tan directa al públic juvenil, ha explicat en Executiu en un comunicat.

Amb respecte la xarxa 'Facebook', el perfil de la comunitat autònoma té més de 2.000 visites diàries. Alhora, el Govern també és present en 'Twitter', 'Frienfeed' i té un bloc propi, que en poc temps ha aconseguit fidealitzar a més de 300 usuaris que en bona part provenen de xarxes socials.

L'objectiu és seguir en aquesta línia ascendent i que el Govern es converteixi en un node cada vegada més actiu amb l'objectiu de reforçar la presència digital en les xarxes socials amb textos, fotografies, vídeos, etc. La Direcció General de Comunicació treballa per tenir una via directa de comunicació amb la ciutadania per informar amb transparència.