Julve no té "cap interès en absolut" per ser vicepresidenta però assumirà el càrrec per "salvar el partit"

Sortirà de l'Executiva si això contribueix a tancar un acord entre tots els sectors

Europa Press Islas Baleares
Actualizado: viernes, 5 junio 2009 17:04

PALMA DE MALLORCA, 5 Jun. (EUROPA PRESS) -

La portaveu d'Unió Mallorquina (UM), Catalina Julve, ha dit avui que no té "cap interès en absolut" per ser vicepresidenta de la formació nacionalista, si bé ha assegurat que assumirà el càrrec "per salvar el partit". En aquest context, ha admès que si la seva sortida de l'Executiva contribueix també al bé del partit, "tampoc tinc cap interès" en romandre al consell executiu de la formació.

En declaracions a la premsa després de presentar la 'Memòria 2008' d'activitats del departament de Medi Ambient del Consell de Mallorca, Julve ha remarcat que l'important ara mateix la "unitat", ja que cal "tenir seny i predicar amb l'exemple, ja que si volem que UM segueixi endavant, sabrem trobar la manera i la forma d'arribar a acords". Per aquesta raó, va incidir que si no s'arriba a enteses "serà veritat que haurem fracassat, i així, haurem de fer un pensament important i obrar en conseqüència".

Alhora, i en relació amb el nomenament d'altres càrrecs de la formació, Julve va fer especial èmfasi que fins ara "no hi ha ni proposta oficial ni oficiosa, que jo sàpiga, de secretari general ni de membres de l'Executiva, a excepció de la figura de consens del futur president".

Tot i això, ha opinat que tots els càrrecs "hauríem d'estar a disposició del partit" per buscar la millor solució i "no repetir errors que ens han portat a aquesta situació desagradable per a tots".

Per aquesta raó, ha apuntat que ara mateix UM té un repte "molt important", com és "escoltar les bases que demanen unitat, que no hi hagi un congrés extraordinari amb llistes dividides, ja que només perjudica única i exclusivament a UM, i després a les persones". Per aquesta raó, i com a mesura per solucionar aquesta situació, ha advocat per "posar sentit comú, arribar a un acord, evitar personalismes, divisió, així com situacions d'interès personal per sobre de tota la resta", a l'entendre que el partit ha d'estar "per davant i per sobre de tota la resta".

En aquest context, ha opinat que el futur president 'uemita', Miquel Àngel Flaquer, "ha de tenir una certa llibertat per fer una executiva unida, cohesionada i amb un interès a tirar endavant", i alhora ha matisat que espera que "sigui capaç d'unir totes les sensibilitats, però que ho faci des de la llibertat".

Sobre aquesta qüestió, ha valorat que que si al final tot això es fa per imposicions, "estem repetint un model que tots hem dit per activa i passiva que no ens ha funcionat".

Finalment, ha conclòs que "l'únic bo dels fracassos és la possibilitat que existeix d'aprendre d'ells i no repetir-los", pel que ha assegurat que UM no pot tornar a repetir una "executiva dividida, inestable amb situacions de debilitat constant", ja que "ens fa febles davant de la societat, els militants i ens impedeix donar solucions a Mallorca", que és el "prioritari" per al partit regionalista.

Contenido patrocinado