EIVISSA 7 Jul. (EUROPA PRESS) -
L'Ajuntament d'Eivissa ha començat la senyalització dels carrers de la ciutat per reduir la velocitat màxima de conducció del trànsit motoritzat a 30 quilòmetres per hora (km/h).
Es tracta d'un projecte inclòs en el Fons Estatal d'Inversió Local (Pla E), que té com a objectiu moderar el trànsit per garantir la seguretat dels usuaris més vulnerables, com els vianants i les bicicletes.
El consistori ha detallat que durant els pròxims dos mesos, l'empresa adjudicatària del projecte retolarà els carrers on es limita la velocitat, així com les entrades i sortides de les vies, on es marcarà amb un senyal específica de color vermell, blau i blanc. La Corporació municipal aprofitarà també per pintar més passos zebra en tots els barris del nucli urbà.
L'àrea delimitada ocupa tota la ciutat d'Eivissa i s'ha dividit en cinc zones: la zona 1, emplaçada entre les avingudes de la Pau, Ignacio Wallis i Isidor Macabich; zona 2, ubicada entre les avingudes de la Pau, Ignacio Wallis, Isidor Macabich i Santa Eulària des Riu; zona 3, delimitada entre les avingudes de la Pau, Isidor Macabich i Espanya; zona 4, entre l'avinguda Ignacio Wallis i la continuació amb el carrer Joan Xicó, l'avinguda Bartomeu Rosselló i l'avinguda d'Espanya, i la zona 5, que va del carrer del Quartó de Portmany, fins a les avingudes de Sant Jordi, Espanya i el carrer Joan Xicó.
El consistori calcula que la retolació estarà acabada a finals del mes d'agost i assegura que està treballant per les nits per evitar problemes de trànsit. Subratlla, a més, que el tancament d'alguns carrers s'està portant a terme de manera estratègica perquè no quedi aïllat cap tram i no afecti a la circulació.
Des de l'Ajuntament aposten per la reducció de la velocitat màxima a 30 km/h per "modificar la conducta i aconseguir una circulació més segura". Segons el consistori, "hi ha estudis que demostren que la distància de frenada disminueix de manera exponencial amb la reducció de la velocitat.
De fet, "circulant a 30 km/h, el conductor necessita 13 metres per detenir el vehicle, respecte dels 26 que necessita circulant a 50 km/h", ressalten des de la Corporació municipal.
L'Ajuntament remarca també que amb aquesta mesura "es contaminarà menys i es descongestionarà la circulació viària, perquè la circulació serà més regular". A més, considera que es "facilitarà la convivència dels vehicles amb les bicicletes i els vianants".