PALMA DE MALLORCA 3 Ago. (EUROPA PRESS) -
El 'Programa de Suport a la Ciutadania', impulsat des de l'àrea de Benestar Social, Participació i Cultura de l'Ajuntament de Palma, va atendre a un total de 21 persones que exerceixen les seves tasques de 'aparcacotxes', que gràcies a la formació i informació rebuda des d'aquest organisme han aconseguit un contracte temporal, de sis mesos, que els facilita, "però no assegura", la seva inserció en el món laboral.
En roda de premsa, el regidor de l'esmentada àrea, Eberhard Grosske, ha remarcat que aquest projecte va néixer com "pilot", i la durada del qual ha estat de sis mesos, i que el seu doble objectiu residia a donar, d'una banda, resposta al fenomen dels 'aparcacotxes' alegals, així com per a, d'altra banda, generar un nou nínxol d'ocupació en forma de contractes.
Així, Grosske ha apuntat que, després d'avaluar tots els resultats, l'equip de govern municipal ha valorat de manera "positiva" aquesta iniciativa ja que "ha demostrat la seva capacitat per desplaçar a aquests ciutadans de manera efectiva i pacífica", generant un entorn de major seguretat per als ciutadans. Tot i això, una altra de les raons que explicarien l'èxit d'aquest programa "pioner" és que s'ha generat ocupació per a les persones amb dificultats d'inserció laboral, a causa de qüestions d'atur de llarga durada.
En aquest sentit, i en relació amb els resultats finals, ha apuntat que es va realitzar una enquesta a un total de 263 ciutadans de la capital balear, dels quals el 36,80% eren adults d'entre 30 i 45 anys, i que al 89,73% dels casos coneix el servei. Tot i això, com mitjana entre les valoracions 'bona' i 'molt bona, el 60% dels enquestats valora el servei de manera "molt positiva".
SUGGERIMENTS I INCIDÈNCIES
Entre els principals suggeriments rebudes per part dels ciutadans de Palma, destaquen les relacionades amb mantenir aquest servei "més enllà del temps del projecte", amb un més gran horari i un major nombre de persones que puguin arribar a produir el total desplaçament dels alegals, el que "ajuda a un menor foment de la mendicitat".
D'altra banda, també s'han registrat incidències, en gran part, derivades del deteriorament del mobiliari urbà, un total de 50 queixes, a través del telèfon municipal '010', així com un total d'11 relacionades amb la neteja dels espais urbans, i un total de 3 relacionades amb activitats il·legals que es realitzen a la ciutat.