Les contractacions temporals augmentaran un 12% aquest estiu, segons Unique

Empresas, trabajador
EP/JCCM
Europa Press Islas Baleares
Actualizado: martes, 7 junio 2011 16:07

La major part de les ofertes laborals es concentren en el sector turístic i serveis

PALMA DE MALLORCA/MADRID, 7 Jun. (EUROPA PRESS) -

El començament del període d'estiu està associat, per a la majoria dels espanyols, a les vacances i el descans si bé, per al mercat laboral, l'estiu marca un repunt anual en les contractacions. Així, la temporada d'estiu es presenta amb un augment d'un 12% en les contractacions temporals respecte al mateix període del 2010, segons les previsions de Unique, empresa líder en treball temporal, pertanyent al grup multinacional holandès USG People.

Les costes són les que més ofertes generen. Andalusia, Múrcia, Llevant, Catalunya, i Balears és on més ocupació es genera, ja que són destinacions turístics per excel·lència durant els mesos de juny a setembre. Pel que fa a les Illes Canàries, el volum de nous llocs de treball és menor que a la resta de localitzacions, ja que allà la temporada turística va començar en el mes de març i, per tant, ha estat llavors quan es van crear més llocs de treball.

El Turisme i els Serveis són els sectors en els quals més llocs de treball es generen per al període d'estiu. A l'apartat turístic i hostaler, els perfils més demandats són els de cambrers, cuiners, ajudants de cuina, socorristes, recepcionistes, guies turístics, netejadores, cambreres de pis, animadors i monitors de temps lliure.

En el que respecta al sector serveis, la major part de les ofertes són per a caixers, dependents, reposadors, auxiliars administratius, telemàrqueting i personal d'atenció al públic.

Per la seva banda, segons apunta Javier Ayuso, director general de Unique a Espanya, "fa ja setmanes que estem immersos en els processos de selecció de personal amb vista al començament de la temporada d'estiu i per a aquest any preveiem un creixement d'un 12% de les noves contractacions laborals".

Javier Ayuso assenyala que "tot i que les previsions que tenen per a l'estiu de 2011 són lleugerament inferiors a les de Setmana Santa, que van estar del 15%, les contractacions d'aquesta època de l'any es produeixen per un període més llarg".

El perfil dels candidats que concorren a aquestes ofertes laborals del període d'estiu és, majoritàriament, de joves universitaris que troben en aquests llocs de treball una oportunitat d'aconseguir uns ingressos extra, si bé també hi ha molts que finalitzen els seus estudis universitaris o de grau professional i desitgen accedir a la seva primera experiència laboral.

Tot i que el perfil de candidats per a aquest tipus d'ocupacions és de joves, des del 2009 s'ha detectat un canvi de tendència i s'ha registrat un increment del nombre de persones de més de 45 anys, pares i mares de família, molts d'ells desocupats de llarga durada, que veuen a estar ofertes una ocasió d'aconseguir ingressos, tot i que sigui de manera temporal.

En les previsions de noves contractacions laborals segons les diferents zones d'Espanya, Javier Ayuso destaca que és en les àrees costaneres "on, en general, es creen més nous llocs de treball durant l'estiu, ja que són les zones que registren un major nombre de visitants en aquesta temporada i, per tant, on s 'incrementa l'activitat del turisme, l'hostaleria i el sector serveis".

Contenido patrocinado