PALMA DE MALLORCA 20 Nov. (EUROPA PRESS) - -
El nivell d'emissions de CO2 dels automòbils nous matriculats des de començament d'any es van situar en una mitjana de 142 grams per cada cent quilòmetres recorreguts, fet que suposa una reducció del 2,2% respecte, segons dades de MSI per a la Federació d'Associacions de Concessionaris d'Automoció (Faconauto).
Les matriculacions de cotxes a les Illes Balears amb emissions d'entre zero i 120 grams de CO2 per quilòmetre van augmentar un 66% en octubre respecte a l'any passat, assolint una quota de penetració del 31%. A més, les corresponents a automòbils d'entre 121 i 140 grams van créixer un 28%, i les d'entre 141 i 160 grams van créixer un 30%.
Aquest descens de les emissions de diòxid de carboni dels cotxes nous es deu en bona part als efectes del Pla 2000E, que subvenciona l'adquisició de vehicles amb emissions de fins a 149 grams de CO2 per quilòmetre recorregut.
DADES NACIONALS
A nivell nacional, les emissions de CO2 dels automòbils nous matriculats durant el mes d'octubre passat es van situar en una mitjana de 140 grams per cada cent quilòmetres recorreguts, fet que suposa una reducció del 6,4% respecte al mateix mes del 2008.
De fet, des de la posada en marxa d'aquestes ajudes directes a la compra de cotxes el maig passat, el nivell mitjà d'emissions ha baixat de 144 a 140 grams per quilòmetre, el que equival a una disminució del 2,7%.
En els deu primers mesos de l'any, les emissions mitges de CO2 es van situar a més en 144 grams per quilòmetre, fet que suposa un descens del 4,5% en comparació del mateix període de l'exercici precedent.
CANVI ESTRUCTURAL DEL MERCAT.
El president de Faconauto, Antonio Romero-Haupold, ha destacat que la caiguda de les emissions reflecteix el canvi que està experimentant el mercat automobilístic espanyol, en especial en el referent als hàbits de compra.
"El Pla 2000E ha fet que els nostres clients s'inclinin per cotxes poc contaminants i que consumeixen cada vegada menys gasolina. Hem de començar a mentalitzar-nos que aquesta tendència serà predominant", ha afegit Romero-Haupold.
Aquest fenomen està associat a una disminució de la potència mitjana dels cotxes nous, que s'ha reduït un 5% en octubre, fins a 112,7 cavalls. En els deu primers mesos de l'any, la baixada es limita al 3%, amb 116 cavalls.
També s'està produint una reducció de la mida mitjana dels cotxes, amb una batalla (distància entre eixos) de 2,61 centímetres de mitjana des de començament d'any, un 0,19% menys.