Llinàs creu que Balears no deu "desmoralitzar-se" pels mals resultats de l'informe PISA

Actualizado: lunes, 13 diciembre 2010 14:12

Proposa unificar les iniciatives contra el fracàs escolar en un només programa que faci més fort totes les actuacions


MADRID, 13 Dic. (EUROPA PRESS) -

El conseller d'Educació i Cultura, Bartomeu Llinás, ha assegurat aquest dilluns que la "gran inversió" de l'Executiu autonòmic en matèria educativa tindrà resultats a l'hora de millorar el rendiment acadèmic dels alumnes, si bé va especificar que fructificaran a "mitjà-llarg termini" i no "d'un dia per a un altre".

En aquest sentit, Llinàs ha afegit que Balears no es deu "desmoralitzar" pels resultats de l'últim informe PISA o els nivells d'abandonament escolar prematur i que continuarà treballant per millorar la qualitat de l'ensenyament, com és la voluntat d'intentar unificar les diferents iniciatives en matèria de fracàs escolar en un únic programa que potenciï més totes les actuacions que es despleguen en aquesta matèria.

Així ho ha manifestat el conseller després de mantenir una reunió de treball amb el ministre d'Educació, Ángel Gabilondo, que ha versat a repassar els diferents convenis de col·laboració entre l'administració central i autonòmica, així com l'anàlisis sobre els resultats de l'últim informe PISA.

Llinàs ha explicat que Balears part en una situació de "desavantatge" respecte a moltes altres comunitats per les seves específiques condicions socioeconòmiques i que la descripció de les habilitats de l'alumnat que planteja l'informe PISA ha de ser avaluada "amb serenitat".

Com a exemple d'aquestes condicions socials específiques, Llinàs ha al·ludit al "brutal" increment poblacional que ha patit Balears els últims anys i que ha motivat una "forta inversió en infraestructures", un esforç que segons la seva opinió tindrà resultats però que no poden ser de caràcter immediat.

"Una cosa és que en políticament es pugui demandar resultats immediats però en educació els resultats no són immediats, són a mitjà i llarg termini", ha afegit per assegurar després que la gran inversió del Govern en matèria d'infraestructures, escoletes i noves teconologies fructificaran en la comunitat.

IMPLICAR ALS PARES EN ELS CENTRES PER AL PROFESSORAT

Tot i això, el conseller d'Educació ha traslladat al ministre la necessitat de "visualitzar més" els esforços contra l'abandonament escolar i ha plantejat la conveniència de reflexionar en la unificació tots els programes sobre fracàs escolar "en un només que es més fort".

"Aquí treballarem de cara al que tenim a Balears sobretot perquè és el que més arribarà a la gent", ha postil·lat a continuació.

Un altre dels aspectes plantejats al ministre per Llinàs és que els pares puguin participar en alguns continguts que s'imparteixen en els centres de formació per als professors --com puguin ser els aspectes de psicopedagogia, convivència i noves tecnologies-- com mecanismes que augmentin el rendiment acadèmic dels alumnes.