Llinàs destaca el "consens" assolit en el decret sobre normes de convivència en centres no universitaris

Actualizado: lunes, 13 diciembre 2010 14:32


MADRID, 13 Dic. (EUROPA PRESS) -

El conseller d'Educació i Cultura, Bartomeu Llinàs, ha assegurat aquest dilluns que el decret pel qual s'estableixen els drets i els deures dels alumnes i les normes de convivència en els centres docents no universitaris sostinguts amb fons públics de la comunitat és una norma que s'ha fet amb el consens de tots els agents socials implicats.

Així ho ha manifestat als mitjans de comunicació després de mantenir una reunió de treball amb el ministre d'Educació, Ángel Gabilondo, sobre el desenvolupament dels diferents convenis de col·laboració entre l'administració central i autonòmica, així com a analitzar els últims resultats de l'informe PISA.

Per al conseller, elaborar un decret per regular la convivència en un centre escolar és una qüestió que entranya dificultat tot i que ha destacat que calia renovar la normativa sobre aquesta qüestió doncs el passat era "antiquada".

Alhora, Llinàs ha comentat que la finalitat d'aquest decret és la d'afavorir un "ambient de treball" als centres escolars ja que, segons la seva opinió, "si no hi ha l'esmentat ambient tota la resta cau".

També ha indicat que l'esmentada normativa és un "recurs que cal utilitzar quan no hi ha més remei" en els casos de conflicte i que pretén garantir "el respecte" a l'àmbit educatiu.

El decret aprovat pel Govern inclou, dins d'un mateix marc normatiu, els drets i els deures dels alumnes; els mecanismes que contribueixin a millorar la convivència escolar i, d'altra banda, el disseny bàsic dels plans i les comissions de convivència que tots els centres docents sostinguts amb fons públics han de tenir, així com els traços que defineixen les estratègies bàsiques de prevenció de conflictes, com poden ser la mediació i la negociació d'acords educatius.

Així, el primer títol comprèn des de l'article 1 al 5 i estableix les disposicions generals, mentre que el títol II té per objecte la formulació dels drets i els deures dels alumnes.

Per la seva banda, el títol III defineix les normes de convivència i el reglament d'organització i funcionament del centre, com document institucional al qual es concreten les normes d'organització, participació i convivència del centre i els plans i comissions de convivència, que han de disposar tots els centres.

Mentrestant, el títol IV descriu les característiques bàsiques de les estratègies de prevenció i gestió de conflictes, com són la mediació, unida a la previsió de formació dirigida a diferents sectors de la comunitat educativa, i la negociació d'acords educatius.

CORRECCIÓ DE LA CONDUCTA

D'altra banda, el títol V està dedicat genèricament al sistema de correccions de les conductes que incompleixen les normes de convivència dels centres docents i distingeix entre les conductes contràries a les normes de convivència i aquelles altres que es consideren greument perjudicials per a la convivència al centre.