Més de 10.600 alumnes balears de 2n d'ESO participaran a partir d'avui en les proves d'Avaluació de Diagnòstic

Europa Press Islas Baleares
Actualizado: lunes, 3 mayo 2010 13:31

PALMA DE MALLORCA 3 May. (EUROPA PRESS) -

Un total de 10.612 alumnes d'ESO de les Balears estan convocats a partir d'avui a participar en les proves d'Avaluació de Diagnòstic que, per segon any, realitza la Conselleria d'Educació i Cultura en tots els centres educatius de les illes, tant públics, com privats i concertats que imparteixen ESO, amb l'objectiu de conèixer el grau d'aconsegueixo de les competències bàsiques de l'alumnat que cursa aquest nivell educatiu.

En un comunicat, la Conselleria dirigida per Bartomeu Llinàs va detallar que els alumnes que participaran en aquestes proves, que es portaran a terme entre avui i divendres, estan escolaritzats en 446 grups de 153 centres repartits entre les quatre illes.

Concretament, ha indicat que els estudiants faran exercicis sobre cinc matèries, una més que les avaluades el curs passat, de manera que s'avaluarà la competència en comunicació lingüística en anglès (dilluns), castellà (dimarts) i català (dimecres); la competència matemàtica (dijous) i aquest any, s'afegeix la de coneixement i interacció amb el món físic (divendres).

La Conselleria ha informat que cada dia els centres hauran d'aplicar les proves que han estat elaborades per cinc comissions integrades per professorat en actiu de diferents col·legis públics.

D'altra banda, ha explicat que les proves tenen format de quadern, a més d'un CD per a la comprensió oral de les tres llengües. Alhora, ha destacat que hi ha tres models diferents per a les proves de competència en comunicació lingüística i quatre per a les de matemàtica i coneixement i la interacció amb el món físic.

Després d'escoltar les instruccions, la Conselleria ha apuntat que l'alumnat disposarà de seixanta minuts per contestar i, d'altra banda, ha recordat que les proves, que s'inscriuen dins d'una tradició d'avaluació externa molt corrent en països europeus, "avaluen el grau d'aconsegueixo de les competències bàsiques i, per tant, no s'han de confondre amb el treball avaluador habitual dels centres".

Així, va recalcar que la finalitat és "conèixer per millorar, tant respecte als centres com l'administració", de manera que una vegada finalitzada l'aplicació de les proves, l'Institut d'Avaluació i Qualitat del Sistema Educatiu elabora els informes de resultats i els lliurament als col·legis.

"CORREGIR PROBLEMES D'APRENENTATGE"

En aquesta línia, la Conselleria ha apuntat que aquests informes aporten al centre i a les famílies un perfil diagnòstic, que servirà per "sustentar accions de reforç que ajudin a corregir dificultats o problemes d'aprenentatge".

D'aquesta manera, cada centre rebrà un informe detallat dels resultats del centre en les competències avaluades, com també d'altres indicadors del col·legi amb les comparacions amb els resultats globals dels instituts de la mostra, del conjunt de les Balears, de la mateixa illa i de la mateixa titularitat.

"Aquest informe permet fer una anàlisi detallat de l'aconsegueixo de les competències bàsiques i de determinats aspectes de l'organització i funcionament del centre, que serviran per poder prendre decisions i establir plans de millora", va recalcar la Conselleria, que ha precisat que tota aquesta informació sobre els alumnes es tracta amb la "màxima confidencialitat i analitza els resultats de manera singular i específica per a cada centre, segons el seu context". Per aquest motiu, ha dit que "no donaran peu a comparacions ni classificacions entre els quals hi ha".

Contenido patrocinado