PALMA DE MALLORCA, 6 Sep. (EUROPA PRESS) -
El director general d'Air Berlin per a Espanya i Portugal, Álvaro Middelmann, ha assegurat que la taxa ecològica que el Govern alemany aplicarà al transport aeri és "injusta" ja que genera una desigualtat entre el passatger que vola en trànsit per Alemanya que el que comença el seu vol allà, i alhora ha assenyalat que aquest impost "distorsiona la competència" entre els diversos mitjans de transport perquè, segons la seva opinió, "prima al viatge en tren de manera indirecta" a l'encarir el preu dels bitllets d'avió.
En declaracions a la premsa posteriors a l'acte en el qual ha estat nomenat ambaixador a l'estranger de l'Oli de Mallorca pel Consell Regulador de la Denominació d'Origen (CRDO) d'aquest producte, Middelmann s'ha mostrat "radicalment en contra" d'aquest tribut, que, a l'encarir en 16 euros els vols domèstics alemanys, fomenta, segons la seva opinió, el transport en ferrocarril, que, segons ha recordat, està "francament subvencionat amb els pressupostos de tot Europa" mentre que el manteniment dels aeroports va a càrrec dels passatgers a través dels avions.
Des del seu punt de vista, la mesura promoguda per l'executiu alemany "incentiva que la gent d'Alemanya voli des d'Amsterdam" per no haver d'abonar la quantia que preveu la taxa. En aquest sentit, ha recordat que Holanda va instaurar fa més d'un any un impost de característiques similars que finalment va haver d'eliminar 12 mesos després, ja que va comportar unes pèrdues de 1.300 milions d'euros respecte dels 300 milions que es van ingressar a través d'aquesta via.
Amb tot, el director general d'Air Berlin per a Espanya i Portugal ha asseverat que la taxa és "totalment absurda", així com també ho és, segons la seva opinió, que s'apliqui des del moment en el qual el Consell de Ministres alemany l'aprovi en lloc que entri en vigor quan es promulgui una llei que l'estableixi, "si és que s'arriba a promulgar". En aquesta línia, ha recordat que "hi ha gent" que afirma que el tribut podria ser "fins i tot inconstitucional".
Segons ha remarcat, aquest tipus impositiu està suposant una "frenada" en les vendes de bitllets per a 2011, ja que, segons ha apuntat, "la gent està desconcertada" perquè "no sap què va a passar". Alhora, ha assenyalat que aquesta mesura també va a afectar a Espanya i a Balears, si bé ha considerat que els dos territoris tenen "sort" ja que la taxa només suposaria un cost addicional de vuit euros en els bitllets, una quantitat que puja als 25 o als 45 euros en altres llocs. "La incertesa és un altre cop el més gran enemic per al sector turístic", ha conclòs davant d'aquesta problemàtica.
Precisament, en relació amb els resultats de la present temporada turística ha postil·lat que "les aigües han tornat al seu curs" a les illes després que "afortunadament" Aeroports Espanyols i Navegació Aèria (AENA) arribés a un acord amb els controladors aeris per evitar la vaga, un fet davant del qual s'ha mostrat "molt content".
Pel que fa a l'arribada de turistes, ha remarcat que "s'està venent molt a última hora" i que el mes d'agost ha estat "bo", si bé ha matisat que juliol "ja apuntava un poc millor". Pel que fa als pròxims mesos, Middelmann ha pronosticat que els resultats d 'octubre seran "francament bons", sobretot a causa de al clima de l'arxipèlag i a la inestable meteorologia característica del centre d'Europa per aquestes dates.
AMBAIXADOR DE L'OLI DE MALLORCA
En relació amb el seu nomenament com a ambaixador a l'estranger de l'Oli de Mallorca, el directiu d'Air Berlin ha afirmat estar "molt emocionat" davant d'aquest reconeixement, i alhora ha destacat la importància de les explotacions d'oliveres per a la creació del paisatge balear.
En aquesta línia, ha asseverat que el turisme de Mallorca "viu del camp i del paisatge", i que una part d'aquest són les oliveres, els ametllers i els garrofers. Alhora, ha destacat que l'agricultura és una part "molt important" i alhora "oblidada" de l'economia de l'illa, al que ha afegit que "no hi ha res més sacrificat que ser pagès".
Amb tot, ha exposat que els turistes que vénen a l'hivern i que contribueixen a combatre l'estacionalitat de l'economia "aprecien molt" el paisatge i l'entorn, i que hi ha terrenys que, si no es cultiven, deixaran de rebre visitants.
Per la seva banda, el president del CRDO Oli de Mallorca, Josep Oliver, ha explicat que la institució ha escollit a Middelmann per ostentar aquest títol per ser "un ferm defensor de la contribució de l'oliverar al paisatge de Mallorca", així com un "prescriptor" de l'oli d'oliva local. Així, ha destacat també la publicació d'un reportatge sobre aquest producte en la revista d'Air Berlin, que té una tirada de més de 500.000 exemplars i un públic de més de dos milions de lectors potencials, el que permetrà, segons la seva opinió, millorar la comercialització de l'oli.
Cap recordar que aquesta és la segona vegada que la CRDO Oli de Mallorca nomena a un ambaixador, després que el 2008 fora elegit el cuiner alemany Tim Mälzer per la seva tasca divulgativa de les aplicacions culinàries d'aquest producte autòcton.