Palma acull la II Diada internacional del comerç just amb la participació de productors llatinoamericans

Europa Press Islas Baleares
Actualizado: miércoles, 5 mayo 2010 17:12

PALMA DE MALLORCA 5 May. (EUROPA PRESS) -

Palma acull la II Diada internacional del comerç just en la qual diferents ONG venen productes solidaris amb la finalitat d'ajudar als països productors en vies de desenvolupament i que, a més, aquest any té la participació de productors llatinoamericans que formen part de la Xarxa Mundial del Comerç Just.

A l'acte d'inauguració d'aquesta fira, que s'ha ubicat a la plaça d'Espanya, han assistit la consellera d'Afers Socials, Promoció i Immigració, Fina Santiago; el director general de Cooperació, Josep Ramon Balanzat, així com representants de les diferents ONG participants, com ara Treball Solidari, Càritas Mallorca, l'UNICEF, la Fundació Vicente Ferrer i la Xarxa Interdiocesana de Comerç Just, entre d'altres.

Santiago ha indicat que "aquest tipus de comerç, a més de ser solidari, és lliure perquè pretén establir una relació d'igual a igual perquè els beneficis siguin compartits, el consumidor té uns productes de qualitat i el productor posa uns bons preus i sense explotació".

"No hi ha explotació infantil, no hi ha intermediaris, es respecta el medi ambient i es treballa des de la perspectiva de gènere, pel que és un tipus de comerç que qualsevol persona de les illes hauria de conèixer".

Alhora, ha destacat la importància que els països en vies de desenvolupament estableixin unes xarxes comercials estables perquè "en tots els països ja desenvolupats el comerç té una importància capital".

Un dels productors de l'Organització Xarxa Llatinoamericana de Comercialització Comunitària (Relacc), que participa a la Xarxa Mundial de Comerç Just i que ha acudit a la fira palmesana, Rubén Tapia, ha indicat que la finalitat d'aquestes iniciatives és "buscar nexes" perquè "la gent senzilla d'aquests països puguin accedir al mercat laboral en condicions més justes i més equitatives".

El productor ha explicat que la Relacc és present en tot Llatinoamèrica i treballa amb petits productors de diferents tipus, com ara d'alimentaris, tèxtils o ceràmica, per organitzar-los perquè puguin "presentar uns productes de qualitat en volum".

"No es tracta d'un comerç qualsevol, sinó de valoritzar a la persona humana en harmonia amb l'ambient per poder estar al mercat amb preus justos, amb bona qualitat i amb molta calidesa, que és el que ens diferencia", ha subratllat.

Rubén Tapia va comentar que l'Organització Mundial del Comerç Just està integrada per més 350 entitats de tot el món i que en ella participen més de 3.000 petites organitzacions llatinoamericanes que "treballen i desenvolupen la comercialització dels seus productes i que plantegen un nou model d'economia social i solidària".

La representant de Càritas Mallorca Paola Madoni ha assenyalat que aquest esdeveniment és "una oportunitat per sensibilitzar a la ciutadania" i per "establir un pont de solidaritat amb els països en via de desenvolupament". Així, ha afegit que "és una forma d'arribar a aquests països i de reactivar les seves economies per reduir la desigualtat entre les societats i aconseguir que existeixi un mateix món".

Contenido patrocinado