El Pla VIVE acumula a Balears un total de 1.225 operacions fins al mes d'abril

Europa Press Islas Baleares
Actualizado: lunes, 4 mayo 2009 15:27

MADRID 4 May. (EUROPA PRESS) -

El Pla VIVE ha comptabilitzat a Balears un total de 1.225 operacions des de la seva posada en marxa fins al mes d'abril passat, de manera que se situa com la cinquena comunitat amb menor volum d'actuacions, segons les dades del Ministeri d'Indústria, Turisme i Comerç.

A nivell general, s'han comptabilitzat un total de 50.830 que van tenir lloc a tot Espanya des de la posada en marxa del pla --juliol del 2008-- fins al passat 29 d'abril,

El programa ha registrat en el mes d'abril 15.800 operacions, 6.754 en la primera quinzena i 9.046 en la segona meitat del mes. En total, en els quatre primers mesos de l'any es van acollir al VIVE un total de 50.470 operacions, "molt per sobre" del ritme esperat de 15.000 al mes.

Les operacions acollides al Pla VIVE fins ara han suposat un desemborsament de 498 milions d'euros dels 700 milions que hi ha pressupostats per a aquest any, de manera que de seguir a aquesta evolució Indústria calcula que el pressupost del 2009 s'esgotarà a principis del pròxim mes de juny.

El Ministeri considera que aquestes dades confirmen la bona acceptació que ha tingut la després de les modificacions introduïdes pel Govern el novembre del 2008.

Les associacions de fabricants i de venedors de vehicles, Anfac i Ganvam, respectivament, han sol·licitat que, si la dotació assignada al Pla VIVE per al 2009 s'esgota abans que acabi l'exercici, com està previst, s'avancin a aquest any els 500 milions pressupostats per al 2010, per tal que es puguin aplicar al més aviat possible.

Respecte a la incidència del projecte per comunitats autònomes, Andalusia és la comunitat amb un major nombre d'operacions registrades amb 9.051, seguida de Catalunya i Madrid, amb 6.223 i 6.133 operacions respectivament. En quart lloc es troba el País Valencià amb 5.037 operacions registrades, seguida de Galícia (4.756), Castella i Lleó (3.886) i El País Basc amb 2.484 operacions comptabilitzades.

Entre les comunitats amb menor acceptació del Pla VIVE es troben Canàries amb 908, Cantàbria amb un registre de 879 operacions i, finalment, la Rioja amb tan sols 368 operacions sol·licitades.

Contenido patrocinado