El PSOE acusa al PP de "posar obstacles" a l'acció de l'actual Executiu autonòmic

Europa Press Islas Baleares
Actualizado: jueves, 21 mayo 2009 20:14

PALMA DE MALLORCA 21 May. (EUROPA PRESS) -

El Grup Parlamentari Socialista ha acusat avui al Partit Popular de "posar obstacles" a l'acció de l'actual Executiu autonòmic amb la seva actitud al Parlament, després que després de la Comissió de Turisme, celebrada aquest matí, el portaveu del grup popular, Joan Flaquer, considerés que "no calia" la compareixença del conseller de Turisme, Miquel Nadal, encara al trobar-se aquest a la sala disposat a iniciar la seva compareixença.

Mitjançant comunicat, el grup socialista ha considerat que aquesta "no és manera de retirar una petició de compareixença", i alhora ha matisat que aquest fet demostra una "clara carència de respecte als membres del Govern". Per aquesta raó, el portaveu socialista, Antoni Diéguez, ha afirmat que això "mai havia passat al Parlament", ja que "el que sempre s'ha fet és demanar la corresponent anul·lació d'una compareixença mitjançant escrit".

Alhora, Diéguez ha assegurat que aquesta manera d'actuar s'emmarca dins d'una "clara tàctica del PP que es basa a posar obstacles contínuament a l'acció del Govern". Així, ha recordat la "gran quantitat" de preguntes per escrit i sol·licituds de documentació que el grup popular remet a l'executiu, "centenars cada setmana", moltes de les quals són "gairebé idèntiques".

Tot i això, el grup socialista "reconeix i respecta" el dret dels diputats, "especialment de l'oposició", a formular preguntes orals i escrites, però ha considerat que el PP "fa un abús" d'aquest dret.

Finalment, Diéguez ha opinat que "totes aquestes maniobres només persegueixen dificultar la gestió del govern de tots els ciutadans i ciutadanes de les Illes Balears", fet que va qualificar de "molt greu".

Contenido patrocinado