Rodríguez nega davant del jutge haver alertat a Hidalgo que anava a ser detingut amb l'esclat del cas Andratx

Europa Press Islas Baleares
Actualizado: viernes, 18 junio 2010 17:30

PALMA DE MALLORCA 18 Jun. (EUROPA PRESS) -

El diputat del PP i conseller d'Interior durant la passada legislatura, José María Rodríguez, va negar avui davant del jutge que instrueix el cas Andratx que el 27 de novembre del 2006, dia que ha esclatat aquesta operació de presumpta corrupció urbanística, alertés a l'exalcalde del municipi Eugenio Hidalgo que anava a ser detingut, el que precisament ha acabat succeint aquest mateix matí.

En la seva extensa declaració com a testimoni davant del titular del Jutjat d'Instrucció número 12, Francisco José Pérez, i el fiscal Juan Carrau, i sense la presència d'advocats ja que no hi ha cap imputat en aquesta peça, la número 76, Rodríguez ha reconegut que va parlar amb l'ex primer edil aquell demà tot i que no per a avisar-li que la Guàrdia Civil anava a arrestar-li.

Durant la compareixença, que es va prolongar per espai de més de tres hores, el magistrat li va exhibir nombroses gravacions telefòniques entre Rodríguez i Hidalgo, pel que va haver de raonar i explicar el seu contingut.

Cal recordar que el desembre d'aquest any, quan va arrencar l'operació Voramar o cas Andratx -complexitat de la qual va provocar l'obertura de més de 70 peces separades-, Rodríguez ja ha reconegut públicament haver realitzat la cridada, malgrat assegurar que únicament van parlar "que era dilluns" i que ell es trobava en aquell moment al seu despatx.

Tot i això, les investigacions apunten que Rodríguez va parlar amb l'exprimer edil d'Andratx dues unes hores abans del seu arrest per part de la Guàrdia Civil, per alertar-lo mitjançant una telefonada que anava a ser detingut aquest demà al costat de l'exdirector general d'Ordenació del Territori del Govern, Jaume Massot.

(HAURÀ AMPLIACIÓ)

Contenido patrocinado