El SIVE detecta per primera vegada l'arribada de la pastera amb els 8 immigrants des de la seva posada en funcionament

Europa Press Islas Baleares
Actualizado: martes, 18 enero 2011 16:26

PALMA DE MALLORCA, 18 Ene. (EUROPA PRESS) -

El Servei Integral de Vigilància d'Exteriors (SIVE) del qual disposa Balears per a la detecció d'embarcacions sospitoses pels voltants de les costes va detectar, per primera vegada des que està instal·lat, la pastera que aquest dilluns va arribar al Cap de Ses Salines.

Així ho ha afirmat el delegat del Govern a Balears, Ramon Socías, qui no ha descartat que la pastera que va arribar a la costa mallorquina pogués haver estat amollada des d'una altra embarcació de major mida.

Socías ha justificat aquesta hipòtesi atenent que als últims dies han arribat altres pasteres a Granada i Almeria, tot i que de major envergadura, així com pel fet que viatjaven en una barca amb un motor de poca potència i anava sobrecarregada de persones.

El representant del Govern ha confirmat que han estat detinguts vuit homes de procedència algeriana, cap d'ells menors d'edat, que havien partit des del port algerià de Dellys.

El delegat del Govern ha posat èmfasi que és la primera vegada que el SIVE detecta l'arribada d'una embarcació sospitosa, que va cridar l'atenció per la seva trajectòria erràtica i per la poca velocitat a la qual navegava (sis nusos per hora).

Pel que sembla, la pastera ha estat detectada entorn de les 10.30 hores a unes 23 milles de distància del Cap de Ses Salines i al sud-est de Cabrera. Els serveis de vigilància van fer un seguiment de l'embarcació, la pista de la qual es va perdre cap a les 14.30 hores a unes tres milles de la costa, a causa de l'alta densitat de boira que havia aquest dilluns.

Després de donar l'avís, es van posar en marxa els serveis complementaris al SIVE, com són la mobilització de patrulles de policia de Santanyí, Llucmajor i Felanitx i la Guàrdia Civil, que es van desplegar al llarg de la costa en els punts en els quals previsiblement es podia fer el desembarcament dels tripulants.

El delegat del Govern ha indicat que primer es va localitzar a un grup de sis supòsits immigrants il·legals als voltants d'Es Llombards i que, al voltant de les 16.00 hores, es va detenir als dos restants.

La barca, d'uns quatre o cinc metres d'eslora i sense cabina, ha estat localitzada per un helicòpter a uns 200 metres del Cap de Ses Salines. L'embarcació disposava d'un motor forabord de 25 cavalls.

Després dels interrogatoris practicats als detinguts, Socías ha descartat que poguessin haver més persones en la barca que no hagin estat localitzades.

Els vuit detinguts passaran en les pròximes hores a disposició de la Policia Nacional, que s'encarregarà del seu trasllat dijous que ve a un Centre d'Internament d'Estrangers (CIE) de Barcelona, des d'on començarà el procés de repatriciació.

PRIMERA DETECCIÓ DEL SIVE

El delegat del Govern ha explicat que tota la xarxa de vigilància del SIVE porta en marxa des de fa uns set o vuit mesos. Des d'aleshores, tan sols han arribat dues pasteres a les costes mallorquines, una el passat 1 d'octubre que no ha estat detectada i la d'aquest dilluns.

El SIVE disposa de quatre punts de vigilància a Mallorca, un a Cabrera, un a Menorca i un altre a Eivissa. Aquest sistema consta de cambra visuals i de detecció de la calor. Alhora, té radars.

Socías ha assenyalat que es tracta d'un sistema que ha d'estar "molt afinat" per ser efectiu i que, tot i que un tècnic de l'empresa fabricant es troba de manera gairebé permanent a les illes per comprovar el seu funcionament, encara "queden petits detalls per millorar".

El SIVE està format de diferents elements estàtics que funcionen de manera autònoma i les dades dels quals són recollits per un centre de control, ubicat en la Comandància General de les Balears, en què treballen un total de cinc persones.

Contenido patrocinado