PALMA DE MALLORCA 9 Mar. (EUROPA PRESS) -
La cadena hotelera s'ha adherit avui a un projecte impulsat per l'Ajuntament de Palma per difondre i comunicar les seves actuacions en matèria de sostenibilitat, pel que tant la companyia hotelera com el consistori posen a l'abast de l'altre els recursos propis per donar a conèixer a la ciutadania i als turistes els avenços que es realitzen en aquest camp.
Aquest protocol de col·laboració ha estat subscrit avui entre l'alcaldessa de Palma, Aina Calvo, i el vicepresident de Sol Melià, Sebastián Escarrer, en un acte al qual també va assistir la responsable de l'àrea municipal de Turisme i encarregada d'aquest projecte, Joana Maria Borràs.
Així, Calvo ha assenyalat que la intenció d'aquest conveni és la de vincular la ciutat amb la idea d'un "destí turístic sostenible" en un marc de col·laboració entre el sector privat i el públic.
Sol Melià s'adhereix a aquest projecte després que ja ho hagin fet altres companyies com Air Berlin, Insel Ràdio, El Corte Inglés, o Coca-Cola. Ara mateix, l'Ajuntament està negociant també la inclusió de l'Aeroport de Son Santjoan.
Així, Borràs ha explicat que aquest projecte, anomenat 'Palma, Turisme Sostenible', té com precedent la conferència sobre el canvi climàtic que va tenir lloc el mes d'octubre passat a Davos (Suïssa), després de la qual l'Ajuntament va decidir que era important donar a conèixer aquelles empreses i administracions públiques que impulsessin projectes amb un compromís mediambiental.
En aquest punt, el vicepresident de Sol Melià ha expressat que la companyia està convençuda que la sostenibilitat és una eina perquè les indústries puguin ser més competitives i ha destacat que, després de la crisi econòmica, les aliances entre el sector públic i el privat "cobren més protagonisme".
Alhora, ha destacat que la interferència del turisme amb l'entorn social, cultural i mediambiental és "més gran que en cap altra indústria" i ha subratllat que "sense la sostenibilitat no hi ha indústria turística".
Escarrer ha opinat que l'Ajuntament de Palma té una "gran capacitat" per influir i per gestionar el canvi en les actituds dels ciutadans, dels visitants i de les empreses, perquè "s'involucrin i participin amb empreses privades amb l'objectiu d'aconseguir un turisme més respectuós". "El turisme del futur serà sostenible o, simplement, no serà", ha postil·lat.
En aquest sentit, ha afegit que, "com hotelers" tenen "una gran responsabilitat" i "una gran capacitat d'influència" sobre els milions de visitants que reben cada any, 22 en el cas d'aquesta cadena hotelera, el que els ha portat a concebre les seves instal·lacions com "autèntiques escoles de ciutadania", ha matisat.