Spanair vol estalviar 100 milions anuals amb el seu pla de retallada de costos

Soriano afirma que la sortida natural de l'aerolínia serà la borsa o integrar-se en un grup

Europa Press Islas Baleares
Actualizado: martes, 3 noviembre 2009 17:04

BARCELONA, 3 Nov. (EUROPA PRESS) -

El president de Spanair, Ferran Soriano, ha afirmat avui que els canvis de l'aerolínia orientats a reduir despeses suposen un estalvi de 100 milions d'euros a l'any i persegueixen obtenir beneficis en 2011, rendiments amb els quals es finançarien noves rutes.

En una conferència a Barcelona a l'escola de negocis Esade, Soriano ha destacat algunes de les retallades, com la reducció de flota, passant de 45 a 35 avions, la reestructuració comercial, i la supressió de rutes amb pèrdues, entre els quals hi ha els vols de Jerez amb Madrid i Barcelona.

Ha assenyalat que hi ha hagut que renegociar contractes i canviar convenis, per al que han demanat als sindicats "que es baixessin el sou", davant del que han tingut, ha dit, "una actitud responsable". "Spanair, com funcionava abans, no té futur, cal fer sacrificis", ha apuntat.

Una vegada es recondueixi la companyia i s'obtinguin beneficis, la "sortida natural", ha explicat, és cotitzar a borsa o integrar-se en un gran grup, que seria Star Alliance. Va argumentar que l'entrada en el parquet és una "intenció conceptual" per a la que no hi ha data i es va basar que la majoria d'aerolínies privades estan en borsa.

Sobre l'ampliació de capital de 100 milions, dels quals queden per desemborsar 35 milions, Soriano ha indicat que els socis d'Ieasa aportaran una part abans de finalitzar l'any. L'objectiu és tancar l'ampliació "com més aviat millor", però no ha descartat que finalitzi en 2010. "Hi ha flexibilitat", ha assenyalat.

Soriano ha remarcat els acords amb aerolínies del grup Star Alliance per llançar noves rutes, com l'acord de la setmana passada amb Continental per fer vols directes entre Barcelona i Nova York en codi compartit. Amb vista a convertir la capital catalana en un aeroport de connexió de vols intercontinentals, ha explicat que estan "intentant convèncer" a altres companyies del Star Alliance, com Singapore Airlines, Air la Xina i la japonesa ANA.

"Podem intentar convèncer Air la Xina perquè vingui a Barcelona i nosaltres comercialitzarem vols a Pequín", ha dit. Sobre els acords amb companyies asiàtiques, ha assenyalat, Europa pot ser un lloc estratègic per viatjar fins a Sud-amèrica. Va citar el cas de la ruta Barcelona-Milà-Singapur, amb una parada tècnica a la ciutat italiana.

L'objectiu és que, quan Spanair sigui rendible, tingui els seus propis vols directes a ciutats com Buenos Aires i Nova York.

Segons Soriano, l'interès per Barcelona és "molt alt", al que contribueix que "hi ha demanda i hi ha un nou aeroport", referint-se a la nova terminal T1. Ha considerat que fa falta que les empreses instal·lin a Barcelona els seus centres de decisió, per "connectar amb el món" la ciutat comtal.

Pel que fa al sector aeri, ha subratllat que, en general, totes les aerolínies han perdut un 50% de passatgers de classe 'business' i va estimar que, després de la crisi, no haurà tanta diferència entre les tarifes de primera classe i turista. També ha subratllat la caiguda del 50% de trànsit al Puente Aéreo, per la competència del tren.

Contenido patrocinado