Thomàs alerta que la grip podria arribar a Balears d'aquí a una setmana

Europa Press Islas Baleares
Actualizado: lunes, 12 enero 2009 14:57

PALMA DE MALLORCA, 12 de gener (EUROPA PRESS)

El conseller de Salut i Consum, Vicenç Thomàs, va alertar avui que la grip podria arribar a les illes a partir d'entre una setmana i deu dies tot i que va remarcar que es creu que serà una epidèmia de "nivell intermedi o intermitjà-baix".

Així ho va indicar Thomàs després d'una roda de premsa sobre la donació en la Comunitat, qui va recordar que normalment aquesta malaltia té presència a les illes sobre la tercera o la quarta setmana de gener.

Tot i això, segons l'informe del Servei de Vigilància Epidemiològica de la Grip, Balears és la Comunitat Autònoma menys castigada per aquest virus, en registrar 43,9 casos per cada 100.000 habitants en la setmana 53, última de la qual es disposen dades actualitzades i que comprèn del 28 de desembre al 3 de gener.

El responsable de la Conselleria de Salut va indicar que el sistema de salut ja ha pres precaucions i "espera amb tranquil·litat" l'arribada del virus ja que la "campanya de vacunació no ha anat malament". A més, va destacar que la grip és una malaltia viral que ha de ser tractada mitjançant antitèrmics i no amb antibiòtics.

D'altra banda, Thomàs va assenyalar a la majoria de la població amb edats mitges i que no pateix malalties de base, que la grip dura una setmana i que no cal acudir al sistema sanitari si no han passat tres o quatre dies amb febre alta. A més, va aconsellar beure molta d'aigua, evitar la transmissió a altres persones i rentar-se les mans com "millors armes terapèutiques".

En tot el país, la taxa de grip ha patit, amb l'entrada del nou any, un nou augment de casos, ja que s'han comptabilitzat una mitjana de 190,98 casos per cada 100.000 habitants, amb una major incidència al nord i centre de la Península.

L'activitat gripal ja va acusar un major ascens en la setmana passada prèvia a les festes nadalenques, del 14 al 20 de desembre, quan s'aconseguí una mitjana de 129,16 casos per cada 100.000 habitants, xifra que ha anat creixent en les setmanes successives.

Per comunitats, les més castigades pel virus de la grip segueixen sent Astúries, amb 600,53 casos per 100.000; Cantàbria (303,57); Castella i Lleó (252,48); Madrid (249,63); El País Basc (229,91); i Navarra (228,69), totes elles per sobre de la mitjana, seguides de La Rioja (190,43), Castella-la Manxa (183) i Andalusia (172,69).

En el pol oposat es troben Balears, amb 43,95 casos per cada 100.000 habitants declarats en l'esmentada setmana, seguida de la Comunitat Valenciana (67,97) i Catalunya (140,76), mentre que de les Canàries, Extremadura, Galícia, Múrcia i Melilla no s'han comptabilitzats encara les dades.

Contenido patrocinado