Un total de 16 policies nacionals protegeixen dones víctimes de violència de gènere a Balears

Europa Press Islas Baleares
Actualizado: martes, 19 agosto 2008 15:51

PALMA DE MALLORCA, 19 d'agost (EUROPA PRESS)

Setze agents de la Policia Nacional dediquen la seva jornada a protegir dones amenaçades o víctimes d'agressions per part de les seves parelles o ex parelles, una xacra que no cessa a Espanya i que des de començament d'any s'ha cobrat la vida de 39 dones, l'última d'elles avui mateix, en la població valenciana d 'Ontinyent.

En el que va d'agost, s'han confirmat vuit morts per violència de gènere, tres de les quals s'han produït en les últimes 48 hores dies a Vigo, Tenerife i València, on les víctimes tenies 26, 25 i 38 anys.

Segons dades de la Policia Nacional facilitats a Europa Press, a Palma un total d'onze agents acompanyen i protegeixen a dones víctimes de violència de gènere, mentre que a Ciutadella, Manacor i Eivissa actua un agent en cada ciutat, i finalment a Maó, on hi ha dos. La resta del territori balear està cobert per guàrdies civils que desenvolupen les mateixes tasques de protecció, per evitar que l'agressor s'acosti a la víctima.

Els Jutjats de Violència sobre la dona de Palma han registrat en els set primers mesos de l'any 1.597 casos, amb una mitjana de vint assumptes diaris, una ràtio que s'accentua amb l'arribada de l'estiu i la presència massiva de turistes a les illes.

Fonts judicials van informar a Europa Press que el Jutjat de Violència número 1 de Palma ha registrat entre gener i juliol un total de 780 casos, mentre que el número 2, també exclusiu, comptabilitza 817.

Cal assenyalar l'elevat índex de retirada de denúncies per part de dones que impedeix que els processos penals arribin a bon port amb una sentència condemnatòria de l'agressor. "Moltes vegades les dones, a falta de mitjans, de suport, o perquè tenen minada la seva autoestima, prefereixen tornar a conviure amb el suposat agressor", remarquen els experts, que subratllen que la protecció policial de la víctima és bàsica per impedir noves agressions, que poden tenir un desenllaç fatal.

Contenido patrocinado