PALMA DE MALLORCA, 22 Nov. (EUROPA PRESS) -
Tres imputats que han prestat declaració aquest dilluns davant del jutge que instrueix el cas Maquillaje han admès que van cobrar d'empreses vinculades a UM com recompensa pels treballs i favors electorals que van efectuar per al partit nacionalista en els comicis del 2007, segons han informat fonts jurídiques a Europa Press.
Així ho han reconegut l'expresident de la Casa l'Argentina Balear, Jorge Mandado, l'ex-treballadora del gabinet de comunicació del Consell de Mallorca, Débora Lorente, i un dels membres de la llista de UM-Palma Manuel Norte, els qui han comparegut durant tot el matí davant del titular del jutjat d'instrucció número 2, Juan Ignacio Lope Sola.
Mentrestant, un quart encausat, Pablo Cañellas, ha declarat que li van oferir treball en una d'aquestes empreses però ha explicat que al tenir un accident de trànsit no va poder iniciar cap tasca.
En el cas de Nord, ha manifestat que ha rebut ordres d'organització de campanya per part de l'ex conseller d'Esports, Mateu Cañellas (UM), mentre que ha assenyalat a l'ex conseller insular d'Hisenda, Miquel Àngel Flaquer, com la persona amb la qual va contactar per assegurar-li un lloc de treball en una d'aquestes societats, malgrat que no va arribar a desenvolupar en elles cap tipus de funció.
Aquestes declaracions s'emmarquen en el cas que investiga la presumpta trama de compra de vots a les eleccions del 2007 per part d'Unió Mallorquina (UM), que es va erigir clau en la formació del Pacte al costat de PSIB i Bloc. D'acord a les investigacions, aquestes persones han estat contractades de manera irregular per la productora Vídeo U -presumptament controlada pels 'uemites'- i diversos organismes públics quan en realitat realitzaven tasques electorals per a la formació nacionalista.