Turespaña i Cambres de Comerç invertiran 14,9 milions a millorar la competitivitat en el sector

Europa Press Islas Baleares
Actualizado: martes, 16 septiembre 2008 19:31

MADRID, 16 Setembre (EUROPA PRESS) -

L'Institut de Turisme d'Espanya (Turespaña) i les Cambres de Comerç destinaran 14,9 milions d'euros en els pròxims tres anys que es destinaran a la millora de la posició competitiva, la gestió i la innovació de les empreses turístiques, especialment de les pimes.

Així, va quedar plasmat avui en la firma de l'acord de col·laboració que van presidir el secretari d'Estat de Turisme, Joan Mesquida, i el president del Consell Superior de Cambres de Comerç, Indústria i Navegació, Javier Gómez-Navarro, per tal de posar en marxa un Centre de Coneixement i Innovació Turística, que s'encarregarà de dissenyar els instruments necessaris, dirigits als professionals del sector, per aconseguir aquests objectius.

Després de la firma, Mesquida va destacar que l'esmentat centre permetrà crear una "plataforma integral d'experiències" dirigida als professionals del sector i que actuarà com una "xarxa de generació i intercanvi de coneixements", encaminada a la millora de la posició de les empreses turístiques, especialment de les pimes espanyoles, d'acord amb la posició de lideratge que ha de tenir Espanya com a referent turístic mundial.

Per la seva banda, el president del Consell Superior de Cambres de Comerç, Indústria i Navegació, Javier Gómez Navarro, va apuntar que l'esmentat centre ajudarà a establir transferències entre la investigació universitària i la indústria turística, cosa que serà "útil" per la innovació en el sector.

Gómez Navarro recordà que Espanya és un "referent mundial" en el sector turístic i tot i això "gairebé cap" de les innovacions que demanden les empreses del sector s'ha realitzat. Per aquesta raó, va recalcar que aquest centre ajudarà a posar en contacte a "els qui investiguen" amb "aquells que han d'executar aquestes innovacions en la indústria".

Del total del pressupost per a la creació del centre, les Cambres de Comerç aportaran 8,4 milions d'euros, procedents del Fons Europeu de Desenvolupament Regional, així com una aportació addicional d'1,4 milions d'euros, mentre que Turespaña contribuirà amb 3,6 milions d'euros. La inversió inicial per 2008 puja a 1,25 milions.

Segons preveu el text del conveni, a més de la creació del Centre de Coneixement Turístic, s'analitzarà la demanda del mercat posant èmfasi en aspectes com l'anàlisi i la prospectiva de mercats, el comportament dels clients, i la difusió d'eines de comerç electrònic i utilització de nous sistemes de màrqueting.

Contenido patrocinado