La visita de les Obama genera a Espanya un impacte publicitari de gairebé 20 milions, segons una empresa

Europa Press Islas Baleares
Actualizado: lunes, 9 agosto 2010 19:40

MÀLAGA 9 Ago. (EUROPA PRESS) -

La visita de la primera dama dels Estats Units, Michelle Obama, i de la seva filla menor, Sasha, ha generat un impacte publicitari a Espanya de gairebé 20 milions d'euros, segons l'empresa Kantar Mitjana, dedicada al seguiment de mitjans i al mesurament d'audiències de televisió.

Això suposa, segons l'empresa, una gran promoció per al turisme espanyol ja que l'estudi conclou que la visita de la primera dama nord-americana va tenir una cobertura de 1.423 notícies i un valor econòmic de 19,30 milions d'euros.

En aquest sentit, des de l'empresa van precisar que qualsevol agent interessat a promocionar "hauria d'invertir l'esmentada quantitat en publicitat per aconseguir la mateixa repercussió en els mitjans".

De fet, van destacar com la visita de les Obama a la Costa del Sol, tot i tenir caràcter privat, ha generat notícies "molt per sobre" d'altres temes d'actualitat com la vaga de controladors aeris --1.034 notícies-- o la intenció del secretari general del Partit Socialista de Madrid (PSM), Tomás Gómez, de presentar-se com a candidat a la presidència de la Comunitat de Madrid --1.012 notícies--.

Marbella i Ronda, a Màlaga; Granada i Mallorca han estat les localitats espanyoles més beneficiades del viatge de la dona del president dels Estats Units, Barack Obama. Per part seva, José Antonio Mena, alcalde de Benahavís (Màlaga), municipi on s'ubica l'hotel Villa Padierna, en què han estat allotjades, ha destacat que aquest viatge ha estat "una oportunitat única per a la promoció turística de la Costa del Sol, perquè es projecti al mercat americà".

L'informe de Kantar Mitjana analitza també la repercussió i la valoració en euros en premsa, ràdio i televisió de l'"efecte Michelle". Així doncs, la visita va tenir més seqüeles entre els mitjans impresos --777 notícies--, seguit de la televisió --346-- i la ràdio --300--.

En el pla econòmic, el viatge va obtenir un major tornada de la inversió a la televisió --10.508.268 euros--, en els diaris --4.613.678 euros-- i, finalment, en les emissores radiofòniques --4.185.990 euros--.

L'estudi s'ha centrat en les notícies que es van publicar en premsa, ràdio i televisió, tant nacionals com regionals, entre el 4 d'agost, quan va aterrar a l'aeroport de Màlaga, i el 9 d'agost, després de finalitzar les seves vacances a Màlaga i acudir a un dinar amb la família reial al palau De marivent de Mallorca.

Contenido patrocinado