PALMA DE MALLORCA 5 Feb. (EUROPA PRESS) -
La consellera de Comerç, Indústria i Energia, Francesca Vives, ha subratllat avui que "qui no estigui conforme" amb les últimes factures de la llum perquè considera que aquestes han estat molt elevades, en relació amb mesos anteriors, ha d'acudir a Gesa Endesa per exigir que li aclareixin si aquest augment es deu al fet que el desembre del 2008 es van aplicar les noves tarifes del 2009 o si, efectivament, va consumir més electricitat, a causa que s'ha tractat d'un hivern "cru".
Després de presentar la celebració del Dia de les Balears a Brussel·les el 18 i 19 de febrer, Vives ha advertit que se sancionarà a Gesa en el cas que es demostri que aquesta companyia va aplicar les dolent tarifes el mes de desembre passat, el que hauria pogut suposar un increment en les factures de la llum.
Tot i això, ha apuntat que la factura ha pogut pujar "moltíssim" el desembre, respecte al mateix mes de l'any passat, tenint en compte les baixes temperatures que s'han registrat aquest hivern i que han pogut provocar que els ciutadans hagin utilitzat molt més la calefacció.
Vives va revelar que molta gent que està acudint a la Direcció General de Consum per reclamar l'augment de les factures presenta tarifes que només es diferencien amb les de l'any passat en entre 15 cèntims i 5 euros d'increment, si bé ha precisat que es tracta de "molts diners" tenint en compte que aquest petit augment afecta als clients de totes les companyies a nivell estatal.
Així, ha recordat que la Comissió Nacional de l'Energia ja està analitzant aquest increment de les factures, que ha coincidit amb la posada en marxa de la nova facturació mensual, aplicable des del passat 1 de novembre en compliment del Reial decret 1578/2008, que estableix el cobrament de la tarifa elèctrica amb una periodicitat mensual, davant de la facturació passat que era bimensual.
A més, ha afegit que davant de l'increment de les queixes dels clients de Gesa, davant de l'elevat augment de les dues últimes factures de la llum, la Direcció General de Consum ha obert un expedient a aquesta companyia elèctrica per a requerir-li la informació necessària per comprovar que ha facturat de manera correcta el consum dels mesos de desembre del 2008 i gener del 2009.
"Tota la gent que necessiti aclariments ha d'anar a Gesa i que li aclareixin el que ha passat llegint-los el que han consumit, de manera que si han pagat 15 cèntims o un o cinc euros de més, a causa que la companyia ha aplicat les dolent tarifes se'ls ha de tornar aquesta diferència", ha insistit, i alhora ha recordat que "en el cas que els clients no estiguin conformes, també poden presentar una reclamació a la Direcció General de Consum o d'Indústria".