Cladera i Thoms aborden la nova Llei de Consells en la seva primera trobada institucional

La presidenta del Consell de Mallorca, Catalina Cladera, i el president del Parlament de Balears, Vicen Thoms.
La presidenta del Consell de Mallorca, Catalina Cladera, i el president del Parlament de Balears, Vicen Thoms. - CONSELL DE MALLORCA
Europa Press Islas Baleares
Publicado: jueves, 12 septiembre 2019 14:34


PALMA DE MALLORCA, 12 Sep. (EUROPA PRESS) -

La presidenta del Consell Insular de Mallorca, Catalina Cladera, ha abordat aquest dijous amb el president del Parlament, Vicen Thoms, l'impuls a la nova Llei de Consells, en la seva primera trobada institucional.

Segons ha informat aquest dijous l'administració insular en un comunicat, després de l'acte, Cladera ha argumentat que "perqu el Consell es converteixi en una institució plenament autonmica és necessari impulsar el procés de la nova Llei de Consells". En aquest sentit, la presidenta ha detallat que l'objectiu d'aquesta normativa seria permetre una institució "més útil i propera".

Així, des del Consell Insular han assenyalat que la capacitat d'aquesta administració per exercir iniciatives legislatives davant el Parlament és una qüestió "necessria". De la mateixa manera, han considerat que, d'aquesta manera, s'"aproparia el Parlament a cadascuna de les illes que el conformen".

Per la seva banda, Thoms ha recordat que "des de la passada legislatura el Parlament compta amb la Comissió General de Consells, prevista en l'article 53 de l'Estatut d'Autonomia" de Balears. En aquest sentit, el president ha anunciat que aquest rgan "on els Consells poden expressar la seva opinió en els assumptes que afecten la gestió", es continuar desenvolupant, "prximament".

Últimas noticias sobre estos temas

Contenido patrocinado