Condemnen a 11 anys de presó a l'acusat de matar a un home a l'habitació d'un hostal de Sant Antoni

Europa Press Islas Baleares
Actualizado: lunes, 18 julio 2011 20:39

PALMA DE MALLORCA 18 Jul. (EUROPA PRESS) -

La presidenta del tribunal del jurat, Margarita Beltrán, ha condemnat a onze anys i tres mesos de presó a l'acusat de matar a un home, el juny del 2009, a l'habitació d'un hostal a Sant Antoni de Portmany (Eivissa), perquè considera provat que Alvaar P. va incórrer en un delicte d'assassinat, si bé amb les atenuants de confessió i anomalia psíquica.

La sentència obliga a més al condemnat a indemnitzar amb 84.946 euros al pare de la víctima, Gilberto Alejandro A.C., pels danys morals causats. La Fiscalia sol·licitava per al processat la pena de 12 anys de presó i una indemnització de 200.000 euros, mentre que l'acusació particular reclamava una pena de 20 anys així com una indemnització per a la família de 300.000 euros.

Per la seva banda, l'advocat defensor sol·licitava la lliure absolució del seu patrocinat si bé amb el seu ingrés en un centre penitenciari [pisiquiátrico] per un període de tres anys o, de manera alternativa,la pena de dos anys i mig de presó i una indemnització de 60.000 euros als pares de la víctima.

Tal com recorda la resolució judicial, tots dos es van conèixer en la parada de l'autobús de l'aeroport després d'arribar a Eivissa en un vol procedent de Londres. Després d'iniciar una conversa amigable, van decidir compartir allotjament en Sant Antoni a fi d'abaratir la seva estada, passant el seu primer dia junts per la població menjant i prenent algunes cerveses.

Tot i això, de tornada a l'habitació, els dos van iniciar una discussió sobre el tabac que fumaven i sobre si anaven o no a una discoteca aquella nit, en el curs de la qual l'acusat es va abalançar de manera sorprenent sobre Gilberto per a agredir-li i, amb la intenció de matar-lo, va esgrimir de manera sobtada un ganivet de 10 centímetres de full, davant de la qual cosa Gilberto va tractar de defensar-se amb les mans.

Malgrat això, finalment Alvaar P. es va col·locar darrere d'ell guanyant-li la posició i assestant-li una forta punyalada en la banda dret del coll que li va seccionar el múscul esternoclidomastoïdal i li va esquinçar la vena jugular, el que va provocar que Gilberto morís dessagnat als pocs minuts. L'acusat va intentar netejar la sang de l'habitació i va amagar el cadàver embolicat en robes sota d'una dels llits.

Després d'això, el presumpte assassí va fugir del lloc i, cinc dies més tard, es va lliurar en dependències de la policia manifestant haver apunyalat al seu company. La sentència assevera que l'acusat no té esquizofrènia paranoide tot i que presenta trets de personalitat esquizoide i antisocial.

Contenido patrocinado