La patronal d'instal·ladors elèctrics i de telecomunicacions s'adhereix al Sistema d'Arbitratge de Consum
PALMA DE MALLORCA, 26 d'agost (EUROPA PRESS)
La Direcció General de Consum del Govern va rebre entre els mesos de gener i juliol d'aquest any un total de 785 sol·licituds d'arbitratge, de les quals un 75 % corresponen a l'àmbit de la telefonia, un cinc % al sector de la tintoreria, i el restant 20 % es divideix entre revisions de gas, problemes amb tallers de reparació de vehicles i amb empreses de formació a distància.
Així ho va indicar el responsable d'aquesta àrea autonòmica, Diego González, durant la firma del conveni d'adhesió al Sistema Arbitral de Consum de l'Associació d'Empresaris d'Instal·lacions Elèctriques i de Telecomunicacions de Mallorca (Asinem), acte que va tenir lloc avui a la seu de Consum i en què va participar el president de la patronal, Maties Rebassa, qui va considerar que la inclusió és "beneficiosa per a tots", segons va dir.
A més, el representant dels instal·ladors va aprofitar per presentar el Codi d'Autoregulació d'Asinem, que recull totes les bones pràctiques que han de realitzar-se en el sector al qual representa aquesta patronal, amb 601 empreses associades, que reparteixen la seva activitat entre climatització, calefacció, gas, productes petroliers, instal·lacions de seguretat, contra incendis i infraestructures de telecomunicacions, incloses les antenes de televisió.
Sobre aquesta qüestió, Rebassa va indicar que els instal·ladors són un dels sectors que menys reclamacions generen entre els consumidors i, segons va precisar, el codi presentat avui a la seu de Consum servirà per aportar un valor afegit al tracte amb els clients, mentre que l'adhesió a l'arbitri suposa incorporar-se a un sistema "dinàmic" que, en realitat, "és beneficiós per a tots", va remarcar.
Per la seva banda, Diego González va destacar la importància que s'ampliï el sistema d'atenció a les reclamacions dels consumidors, que assoliren el miler el 2007, i al qual ja estan adherides 65 patronals de les illes i, a tot l'Estat, un total de 20.000 empreses. També va citar que aquestes creixen a un ritme interanual d'entre el 10 i 15 %, proporcional a l'increment del volum de consumidors.
ARA LES COMPANYIES AÈRIES
Un dels sectors amb els quals la Direcció General de Consum del Govern negocia per a la seva adhesió al Sistema Arbitral de Consum són les companyies aèries, amb les quals ja es va mantenir una reunió el juliol que es preveu continuar amb una altra a final de setembre, i, segons va dir González, totes les aerolínies amb seu a les illes, com Air Europa, Spanair i Air Berlín --a més d'algunes xàrter-- estan interessades a passar a formar part d'ell.
El temps d'espera per a la recuperació d'equipatges, una operació que, tot i que té lloc a l'aeroport de destí és responsabilitat de cada companyia --així com del seu servei d'handling-- és la principal causa de reclamació en aquest sector, seguida de la pèrdua d'equipatges. Tot i que, cal assenyalar que es poden donar situacions en les quals es disparen les demandes, a causa de factors meteorològics o situacions atípiques en algunes empreses, com vagues.
Cap recordar que les decisions de les Juntes Arbitrals de Consum són totalment vinculants, mitjançant un laude que és equiparable a una sentència judicial i, de fet, no són recurribles després en un jutjat. El període mitjà de resolució està situat entre els tres i sis mesos després d'interposar la reclamació.