MADRID 25 Feb. (EUROPA PRESS) -
En el nou model de gestió aeroportuària d'AENA el Govern espanyol està buscant l'"equilibri" entre la participació dels governs autonòmics, les administracions locals, consells insulars, entitats camerals i capital privat.
Així ho detalla el Ministeri de Foment en una resposta parlamentària a la diputada nacional del PP Macarena Montesinos, qui va sol·licitar informació sobre els plans de l'Executiu central per emprendre el nou model de gestió aeroportuària.
En l'esmentada pregunta, recorda l'última intervenció del ministre José Blanco al Senat sobre aquest assumpte. Concretament, la resposta que va donar a la interpel·lació del senador autonòmic per Balears Pere Sampol sobre les mesures per solucionar el transport a Balears.
Sobre aquesta qüestió, Foment recorda que Blanco ha assenyalat que es treballa per a reconvertir AENA en una societat mercantil que permeti a determinats aeroports tenir la capacitat de millorar la gestió autònoma amb la incorporació "dels elements i administracions que operen en aquest àmbit", referint-se a la pròpia comunitat, els Consells o Cambra de Comerç.
"Estem buscant l'equilibri, així com la possibilitat que participi capital privat en AENA", assenyala Foment citant les paraules del ministre i insistir que la reforma de la gestió aeroportuària persegueix major eficiència, d'aquí a la qual cosa es preveu la gestió individualitzada d'alguns aeroports.
D'altra banda, s'emfatitza en la recerca de consens amb les comunitats autònomes i agents econòmics --tal com es va fer a la Llei de Ports--, amb vista a aconseguir un model més competitiu --amb singularització de la gestió d'alguns aeroports-- que dinamitzi l'economia i contribueixi al desenvolupament del turisme.
Precisament aquest divendres està previst que el Consell de Ministres aprovi la creació de la societat mercantil AENA Aeroports, de manera que arrencarà el procés per a la privatització parcial d'AENA, que conclourà amb la venda al capital privat de fins al 49% de l'ens i com l'anunciada concessió dels dos principals aeroports de la xarxa, Madrid-Barajas i Barcelona-El Prat.
Segons el nou model aeroportuari plantejat pel Ministeri de Foment, el primer paquet de les primeres 13 torres de control --Alacant, València, Sabadell, Eivissa, Jerez, Sevilla, Melilla, Lanzarote, Fuerteventura, La Palma, A Corunya, Vigo i Quatre Vents (Madrid)-- podria començar a liberalitzar-se a final d'abril, una vegada publicats els plecs dels contractes.