PALMA DE MALLORCA, 2 May. (EUROPA PRESS) -
La Junta Local de Seguretat de Calvi s'ha reunit aquest dijous per preparar la temporada estival al municipi, que aquest any comptar amb dues novetats, entre les quals es troba la posada en marxa d'un Pla especial d'inspeccions en locals d'oci de Magaluf.
Segons ha informat la Delegació del Govern a Balears, aquestes inspeccions seran dutes a terme de manera conjunta entre la Gurdia Civil i la Policia Local de Calvi.
A la reunió, presidida per l'alcalde de Calvi, Alfonso Rodríguez Badal, i la delegada del Govern, Rosario Sánchez, també han assistit, entre altres, la consellera d'Hisenda i Administracions Públiques, Catalina Cladera; el tinent d'alcalde de Seguretat, Andreu Serra; el secretari general de la Delegació del Govern, Ramon Morey; el cap de la Policia Local de Calvi, Justino Trenas; el coronel cap de la Comandncia de la Gurdia Civil, Alejandro Hernández Mosquera, i el director general de Seguretat de l'Ajuntament, José Antonio Fernández Ballesta.
La primera novetat que s'ha anunciat després de la reunió de la Junta Local de Seguretat és el trasllat del Servei d'Atenció al Turista Estranger (SATE), que actualment es troba en l'avinguda de sa Porrassa de Magaluf, a l'actual Oficina Municipal d'Informació Turística (OMIT) que est situada al centre neurlgic de Magaluf, a l'inici del carrer de Punta Balena.
Aquesta actuació permetr un lloc permanent de la Gurdia Civil al centre del nucli turístic, la qual cosa suposar una millora en acció dissuasria. D'aquesta manera, l'Oficina Municipal de Turisme es resituar, al principi, on actualment est el SATE, a l'edifici municipal de l'avinguda de sa Porrassa.
D'altra banda, Rosario Sánchez ha anunciat una segona actuació explícita per a la zona, que intensificar la collaboració que duen a terme la Gurdia Civil i la Policia Local de Calvi.
Es tracta de l'engegada del Pla especial d'inspeccions per Magaluf que comenar de forma immediata per garantir el compliment de les ordenances municipals i la normativa.
En aquest sentit, ha explicat que es duran a terme actuacions coordinades que tindran especial incidncia a comprovar el compliment de la normativa laboral, fiscal, d'activitats, sanitria i de consum, amb un refor de la Unitat d'actuació Especial de Seguretat Ciutadana de la Gurdia Civil i amb refor d'inspectors de Treball i de Consum.
Tant l'alcalde com la delegada del Govern han destacat el "bon treball" que realitzen de forma coordinada la Gurdia Civil i la Policia Local de Calvi que aquest estiu se seguir veient reforada, també, amb la intensificació del Cecor, el Centre de Coordinació de Calvi.