Avió d'Iberia
Avió d'Iberia - IBERIA - Archivo
Publicado: lunes, 4 noviembre 2019 9:31

El 'holding' propietari d'Iberia conservar la marca Air Europa

MADRID, 4 Nov. (EUROPA PRESS) -

IAG ha acordat amb Globalia l'adquisició de tot el capital social ems d'Air Europa per 1.000 milions d'euros, que s'abonaran en efectiu al tancament de l'operació, segons ha anunciat aquest dilluns el 'holding' aeri, propietari d'Iberia, British Airways, Vueling i Aer Lingus. Finanar la compra amb deute extern.

El consell de IAG considera que la transacció augmentar la importncia del 'hub' de Madrid, transformant-ho en "un veritable rival" pels quatre grans d'Europa: Amsterdam, Frankfurt, Londres Heathrow i París Charles De Gaulle, al mateix temps que desbloquejar oportunitats de creixement de xarxes i reconsolidar el lideratge de IAG a l'Atlntic Sud.

Així mateix, segons l'rgan de direcció de IAG, l'operació aportar "importants beneficis" als clients en proporcionar més flexibilitat d'horaris i opcions així com més oportunitats per guanyar i canviar milles, i oferir unes "significatives potencials sinergies" en termes de costos i ingressos.

La marca Air Europa ser conservada inicialment i la societat seguir sent un centre d'ingressos autnom dins Iberia dirigida pel conseller delegat d'Iberia, Luis Gallego, segons ha explicat el 'holding' aeri.

El grup espera que l'adquisició d'Air Europa generi sinergies de costos a través de vendes, despeses generals i administratius, aprovisionaments, despeses de 'handling' i distribució amb sinergies a ple rendiment que han d'aconseguir-se per a l'any 2025. IAG espera que la implementació de costos es desenvolupar en el mateix període.

Així mateix, el 'holding' aeri preveu que l'adquisició generi guanys en el primer any complet després del tancament i que augmenti la rendibilitat sobre el capital invertit en els quatre anys següents al tancament.

Els rgans d'administració de IAG i Iberia consideren que l'adquisició generar valor en tres mbits clau: integració d'Air Europa en l'estructura 'hub' d'Iberia existent a Madrid; creació de relacions comercials entre Air Europa i altres companyies operatives de IAG, a més de la inclusió en els negocis conjunts de IAG, i integració d'Air Europa en la plataforma de serveis comuns IAG.

LA TRANSACCIÓ ES TANCAR EN LA SEGONA MEITAT DE 2020

IAG, que espera que el tancament de la transacció tingui lloc en la segona meitat del 2020 després d'obtenir les autoritzacions oportunes, ha acordat pagar un 'break fee' de 40 milions d'euros en el cas que no s'obtinguin les autoritzacions pertinents i que alguna de les parts decideixi resoldre l'acord.

Després del tancament, IAG preveu que el deute net respecte al seu resultat brut d'explotació (Ebitda) sigui 0,3 vegades major com a resultat de l'adquisició, en comparació de l'1,2 registrat al final del tercer trimestre de 2019.

L'adquisició constitueix una transacció de Classe 2 a l'efecte de les 'UK Financial Conduct Authority's Listing Rules' i, com a tal, no requereix l'aprovació de la junta d'accionistes de IAG.

Els actius bruts d'Air Europa a 31 de desembre de 2018 eren de 901 milions d'euros i els seus beneficis abans d'impostos atribubles van ser durant el passat any de 67 milions d'euros. Air Europa opera vols regulars nacionals i internacionals a 69 destinacions, incloses rutes europees i de llarga distncia a Amrica Llatina, els Estats Units d'Amrica, el Carib i el nord d'frica.

El conseller delegat de IAG, Willie Walsh, ha ressaltat que l'adquisició d'Air Europa suposa afegir a IAG una nova aerolínia "competitiva i rendible", fent de Madrid un 'hub' europeu "líder" i permetent que IAG aconsegueixi el lideratge de l'Atlntic Sud, generant així un valor financer addicional per als seus accionistes.

"IAG té una slida trajectria d'adquisicions reeixides, la més recent amb l'adquisició d'Aer Lingus en 2015, i estem convenuts que Air Europa representa un gran encaix estratgic per al grup", ha subratllat.

Per la seva banda, el conseller delegat de Globalia, Javier Hidalgo, ha afirmat que la incorporació d'Air Europa al Grup IAG suposa "un enfortiment del present i futur de la companyia, que mantindr la línia seguida per Air Europa durant els últims anys".

"Estem convenuts que ser un xit que Air Europa s'incorpori a un Grup com IAG, que ha demostrat durant tots aquests anys la seva aposta pel desenvolupament de les aerolínies que els conformen i pel 'hub' de Madrid", ha assenyalat.

Finalment, el conseller delegat d'Iberia, Luis Gallego, ha subratllat que aquesta operació és d'una "gran importncia estratgica" pel 'hub' de Madrid que, durant els últims anys, s'havia quedat per darrere d'altres europeus.

"Després d'aquest acord, Madrid podr competir amb altres hubs europeus en igualtat de condicions, amb una millor posició en les rutes des d'Europa a Amrica Llatina i la possibilitat de convertir-se en una porta d'enlla entre sia i Amrica Llatina", ha afegit.

Leer más acerca de: