El conseller delegat de Meliá Hotels International, Gabriel Escarrer, en la presentació d'un informe sobre bretxa de gnere en el turisme - EUROPA PRESS
PALMA DE MALLORCA, 21 Nov. (EUROPA PRESS) -
Cada dona realitza un viatge de negocis a l'any a Espanya per cada tres efectuats per un home, la qual cosa representa, en termes econmics, un impacte de bretxa de gnere de 2.350 milions d'euros. Així mateix, si s'igualessin els viatges, es registrarien 6 milions de viatges de negoci addicionals, "amb la seva corresponent despesa en hostaleria, comer i transport".
Així es desprn de l'informe 'Cost d'oportunitat de la bretxa de gnere en el turisme', elaborat pel clúster 'ClosinGap', i que ha presentat aquest dijous a Palma el conseller delegat de Meliá Hotels International, Gabriel Escarrer.
Escarrer ha subratllat que la desigualtat és un tema de "conscienciació" i "sensibilització", sobre el que cal treballar entre Administració Pública i Privada per "llevar la percepció de vells estigmes".
"La bretxa al turisme de negocis és conseqüncia directa de les diferncies de l'accés a l'ocupació i ha de corregir-se no solament per aprofitar el talent femení, sinó per contribuir al creixement de l'economia espanyola. És responsabilitat de tots acudir a l'origen, analitzar les causes i engegar accions per reduir-la i fins i tot erradicar-la", ha explicat Escarrer durant la seva intervenció.