L'IDI i ISBA posen en marxa ajudes d'1,35 milions per facilitar l'accés al crdit a pimes industrials

Europa Press Islas Baleares
Publicado: martes, 12 marzo 2019 14:38


PALMA DE MALLORCA, 12 Mar. (EUROPA PRESS) -

L'Institut d'Innovació Empresarial de Balears (IDI) i ISBA Societat de Garantia Recíproca (ISBA SGR) han engegat una nova convocatria d'ajudes dotada amb 1,35 milions d'euros per facilitar l'accés a crdit a pimes industrials.

En concret, segons ha informat l'IDI en una nota de premsa, la convocatria est dirigida a subvencionar durant 2019 despeses financeres derivades d'inversions productives, inversions en eficincia energtica i en transformació digital de microempreses, petites i mitjanes empreses industrials, en el marc del Pla Estratgic Industrial 2018 a 2025.

Aquestes ajudes seran gestionats per l'IDI, amb la collaboració d'ISBA, per a la concessió de garanties i avals a les empreses que sollicitin els imports.

Segons el Govern, la línia de subvenció permetr generar inversions per un import global de 10 milions d'euros. Del total autoritzat, la Conselleria de Treball, Comer i Indústria -de la qual depn l'IDI- destinar 675.000 euros a cobrir interessos de les inversions financeres, mentre que 575.000 euros cobriran els costos d'avals de l'ISBA i 100.000 euros finanaran els costos derivats de les operacions financeres, concretament els costos d'estudi.

Un total de 93 empreses industrials de les Illes Balears es va acollir a la primera convocatria d'aquesta línia de finanament industrial. Es van destinar als beneficiaris 1,01 milions d'euros, que van suposar una injecció de 8,3 milions d'euros en inversió.

Contenido patrocinado