Finalistas Art Jove de Dramaturgia 2019 - CAIB
PALMA DE MALLORCA, 27 Jun. (EUROPA PRESS) -
Marina Salas ha guanyat el concurs 'Art Jove de Dramatúrgia 2019' amb la seva obra 'Rent me a Bitch' i ha obtingut 1.000 euros en metllic i 3.500 per a la representació de la seva obra en la iniciativa Obrador, a Eivissa, a Menorca i a la sala Beckett de Barcelona.
Segons ha informat la Conselleria de Cultura, Participació i Esports en un comunicat, l'obra ha estat presentada en la modalitat nous llenguatges i les intrprets han estat Núria Fiol i Núria Sbert.
El certamen forma part del programa cultural 'Art Jove' que promou la Conselleria, a través de l'Institut Balear de la Joventut (IBJove) i, a la final, que es va celebrar aquest dijous al Teatre Municipal 'Mar i Terra' a Palma, van participar tres obres prviament seleccionades pels membres del jurat.
En aquest sentit, les obres escenificades van ser, a més de la guanyadora, 'Fums' una comdia dramtica, de la qual és autora i directora Catalina Florit i interpretada per Santi Pons i Catalina Florit, i 'A dues pams de jo mateix', també comdia dramtica, de Miquel Mas i escenificada per Bel Albertí i Guiem Juaneda.
Cal recordar que Art Jove de Dramatúrgia 2019 est dotat amb 6.000 euros dels quals 1.500 euros estan repartits a parts iguals entre els tres finalistes per a la producció de les obres representades en la final.
El jurat ha estat format per Kika Aguiló, responsable de Teatres Municipals; Natlia Rabassa, coordinadora del programa cultural Art Jove; Neus Ribas, gestora cultural de l'IEB; Rafel Gallego, dramaturg i crític de teatre; i Xavier Uriz, guionista i dramaturg, qui també va ser guanyador del Art Jove de Dramatúrgia.