EIVISSA 11 Oct. (EUROPA PRESS) -
Un total de 6.330 places d'habitatges turístics a Eivissa, des del 2012, no han pogut registrar-se encara, la qual cosa significa que queden 863 expedients per revisar, segons s'ha explicat en la cinquena edició del Congrés d'Habitatges Turístics Vacacionals d'Eivissa que s'ha celebrat al Centre Cultural de Jesús.
En aquest sentit, el Consell d'Eivissa demanda que la llei turística balear atorgui a l'administració els mecanismes legals per poder complir la llei més enll de la inspecció i la sanció. Així, la institució ha declarat que validar totes les sollicituds pendents per després procedir a la seva inspecció.
Un altre dels assumptes destacats en aquesta trobada ha estat que l'oferta d'habitatge turístic ha baixat a Balears un 26% entre 2016 i 2018, una dada que el president de la Federació Espanyola d'Associacions d'Habitatges i Apartaments Turístics (Fevitur), Tolo Gomila, concerneix al fet que molts propietaris "no han pogut legalitzar els seus habitatges", ja que l'administració manca dels mecanismes legals per a aix.
A més, ha assenyalat que la rendibilitat d'aquests habitatges "ha baixat considerablement" perqu el flux turístic de l'illa ha disminut en els últims tres anys.
D'altra banda, el Consell ha afirmat en aquesta cita que est treballant juntament amb la Gurdia Civil amb l'objectiu de detectar apartaments illegals i aixecar actes, mentre estudien "un mecanisme per poder sancionar rpidament els infractors".
El conseller de Gestió del Territori, Infraestructures Viries i Lluita contra l'Intrusisme, Mariano Juan, ha declarat que estan analitzant la possibilitat de precintar els pisos illegals o demanar canvis normatius per poder fer aquests precintes.
Aquest Congrés, celebrat el 7 i 8 d'octubre, ha acollit a més una ponncia sobre la sostenibilitat mediambiental en l'allotjament turístic com reutilitzar l'aigua i disminuir el seu consum, utilitzar energies renovables o la reducció de plstics, així com claus per incrementar la rendibilitat de l'habitatge turístic, incloure millores en la qualitat dels materials, decoració, estratgies de 'revenue management' o l'actualització de preus segons oferta i demanda del mercat.