El 45 per cent dels tractaments de Fecundació In Vitro realitzats a l'Institut Balear d'Infertilitat acaben en embaràs

Europa Press Islas Baleares
Actualizado: lunes, 14 abril 2008 19:56

PALMA DE MALLORCA, 14 d'abril (EUROPA PRESS)

El 45 per cent dels tractaments de Fecundació In Vitro que va realitzar durant 2007 l'Institut Balear d'Infertilitat van acabar en embaràs, de manera que la taxa d'embaràs del centre balear mitjançant aquesta tècnica de reproducció assistida supera la mitjana espanyola, que segons les últimes dades presentades per la Societat Espanyola de Fertilitat relatives al Registre SEF 2004, se situa en un 40 per cent.

En un comunicat difós avui, aquest organisme va assenyalar que la Fecundació In Vitro -que engloba les tècniques de Fecundació In Vitro convencional (FIV) i de Microinjecció espermàtica (ICSI)- és el tractament més comú, ja que més de 400 pacients (un 45% del total) s'hi van sometre.

En concret, de les pacients que es van sotmetre a un tractament de Fecundació In Vitro a l'Institut Balear d'Infertilitat, un 43% tenien menys de 34 anys; un altre 43%, entre 35 i 39 anys; i un 14%, 40 anys o més. Així, l'edat de les parelles que busquen el seu primer fill és cada cop més gran, de manera que la d'edat de les quals acudeixen a l'especialista també és cada cop més gran, segons va explicar el director de l'Institut Balear d'Infertilitat, Javier Marqueta.

El retard de la maternitat fa que les pacients siguin cada vegada de més edat i això suposa una disminució de la fertilitat, fet que condiciona que es necessiti més temps per aconseguir l'embaràs. Segons Marqueta, si la possibilitat de quedar embarassada d'una dona jove és del 30% cada mes, la d'una dona de més edat va reduint-se progressivament fins a ser de gairebé 0 a partir dels 45 anys. És evident que tindrà menys possibilitats d'embaràs cada mes i que necessitarà més temps, tant si és de manera natural com a través de tractaments.

Tenint en compte que el 57 per cent de les pacients tenien més de 35 anys -edat a la qual es considera que les probabilitats de quedar-se embarassada es redueixen considerablement- els resultats són molt positius. Per edats, el 70,7% de les pacients menors de 30 anys van aconseguir quedar-se embarassades; el 47,7% de les pacients d'entre 31 i 34 anys; i un 40%, en el cas de les majors de 35 anys.

NOUS PERFILS DE PACIENTS

El retard de la maternitat ve motivat per diversos factors. Un d'ells, i segurament el més comú, és la incorporació massiva de la dona al món laboral, que fa que moltes vagin ajornant el moment de ser mares per seguir endavant amb la seva carrera professional.

Tot i això, Marqueta va apuntar que cal afegir dos nous grups de pacients que cada vegada són més freqüents. Un d'ells és el de les noves unions o segones parelles, ja que l'edat d'aquestes és també més gran. L'altre grup és el de les dones sense parella masculina. "Aquest grup sol afrontar la seva maternitat un poc més tard, ja que moltes decideixen ser mares solteres", va apuntar el director del centre.

L'Institut Balear d'Infertilitat va tractar a un total de 896 pacients durant 2007 amb resultats positius. En xifres, el 35 per centde cada cicle de tractament d'infertilitat realitzats al centre van acabar en embaràs, i d'aquests només un 28% van ser múltiples. A més dels tractaments de Fecundació In Vitro, el centre balear va realitzar 215 tractaments d'Inseminació Artificial amb semen de la parella (IAC) i 80 amb semen de donant (IAD), amb una taxa d'embaràs del 16% i del 26 per cent, per a cada mes de tractament, respectivament.

Aquests resultats per cada cicle de tractament permeten que més del 80 per cent de les pacients que completen els seus tractaments aconsegueixen l'embaràs.

En concret, l'Institut Balear d'Infertilitat va néixer el 1996 a Palma de Mallorca per oferir a les parelles de Balears amb dificultats per tenir fills un servei mèdic especialitzat i un tractament personalitzat sense necessitat d'acudir a centres ubicats fora de les illes. Des d'aleshores, més de 3000 parelles han estat tractades a l'Institut Balear d'Infertilitat de manera personalitzada per un equip format per 30 professionals.

Contenido patrocinado