AENA destaca les actuacions per desenvolupar el 'hub' en el mòdul C de Son Sant Joan

Actualizado: martes, 1 junio 2010 17:38

MADRID, 1 Jun. (EUROPA PRESS) -

El president d'Aeroports Espanyols i Navegació Aèria, Juan Ignacio Lema, va detallar avui al senat que s'ha posat en marxa l'ampliació del dic perquè es generi la infraestructura amb la qual Air Berlín pugui desenvolupar un 'hub' en el mòdul C de Son Sant Joan.

A més, Lema ha dit que a l'aeroport palmesà també s'estan desplegant iniciatives referides a accessos i aparcaments. Respecte a Eivissa, ha dit que s'emprèn la renovació de l'edifici de terminal mentre que a Menorca es fan millores dels aparcaments i camps de vol.

A nivell general, ha remarcat durant la seva compareixença en la cambra alta que el pla d'austeritat d'AENA permetrà a l'ens públic reduir el seu deute a partir de 2013 i entrar en beneficis a l'exercici 2014.

Lema va detallar que gràcies a les actuacions de retallada de costos i planificació d'inversions previstes en l'esmentat pla d'austeritat, es preveu un estalvi acumulat de 1.675 milions d'euros entre 2010 i 2013. "Tenim un deute raonable a llarg termini, el que ens dóna tranquil·litat", ha assegurat.

El responsable va avançar també que tenint en compte un escenari de creixement del trànsit aeri i els nivells previstos per als ingressos per taxes, es preveu que l'ens públic recuperi la rendibilitat en 2014 amb 40 milions d'euros de benefici d'explotació.

Entre les mesures per reduir costos, Lema ha destacat la reforma dels serveis de navegació aèria, la millora de la productivitat del personal d'AENA, la racionalització i optimització del programa d'inversions, i altres actuacions com la retallada en les despeses de lloguer d'edificis.

Lema es va mostrar optimista pel que fa a l'evolució del sector aeri el 2010 tot i els efectes de la crisi de la cendra i va parlar de "millores" en el primer trimestre d'any amb un creixement del 3,4% en el tràfic de passatgers i del 20,1% al de mercaderies.

Això suposa una recuperació respecte a les caigudes registrades el 2008 i 2009. "Esperem que la tendència de creixement sigui sostinguda", ha assenyalat, sense oblidar que el sector aeri viu una conjuntura "difícil" per la crisi i altres factors, com el descens de l'activitat turística, la crisi del petroli i el passat impacte de la grip A i del núvol volcànic.

És per això que ha destacat que una de les mesures que preveu en pla d'austeritat d'AENA és la congelació de les taxes de de cara al 2010 i ha recordat que amb la nova llei de trànsit aeri la taxa de navegació es reduirà un 15% en els dos pròxims anys i s'equipararà amb els cinc principals proveïdors europeus.

"AENA ha plantejat objectius i prioritats estratègiques per minimitzar els efectes de la crisi i garantir viabilitat econòmica", ha destacat Lema, qui va garantir, tot i això, que les retallades de costos són compatibles amb els més elevats nivells de seguretat i qualitat.

Sobre la preocupació de les aerolínies per la competència de models de negoci com el de la companyia de baix cost irlandesa Ryanair, i preguntat pels efectes de la seva entrada a l'aeroport de Barcelona-El Prat, Lema va garantir que la seva incorporació es realitzarà en les mateixes condicions que la resta de companyies.