Air Berlin contractarà 35 tripulants de cabina a Balears durant la primera quinzena de maig per fer front l'estiu

Actualizado: martes, 28 abril 2009 14:22

La companyia adopta aquesta mesura, malgrat que durant el primer trimestre va reduir per primera vegada la seva activitat en Son Santjoan en un 4,8%


PALMA DE MALLORCA, 28 Abr. (EUROPA PRESS) -

El director general d'Air Berlin a Espanya i Portugal, Álvaro Middelman, ha avançat avui que durant la primera quinzena de maig, la seva companyia contractarà a Balears 35 tripulants de cabina de passatgers (TCP), que ja estan fent el curs preparatori i que se sumaran als 15 contractats durant el mes de desembre passat, tot i que en el primer trimestre d'aquest any va reduir per primera vegada la seva activitat a l'aeroport de Palma en un 4,84 %.

En declaracions a Europa Press, amb motiu del 30 aniversari que Air Berlin commemora avui, dimarts, Middelman ha subratllat que l'increment del preu del petroli i la crisi econòmica han provocat una disminució de l'activitat de la companyia en Son Sant Joan, que contrasta amb l'increment en un 17 % que s'ha produït durant el primer semestre del 2008.

Tot i això, ha apuntat que la reducció és molt menor que l'experimentada pel conjunt de l'Aeroport de la capital balear durant els tres primers mesos d'aquest any, quan l'activitat va decréixer en un 13,4 %, en relació amb el mateix període de l'exercici passat.

Middelman va detallar que actualment, Air Berlin disposa de 380 vols setmanals que connecten Palma amb Alemanya (190 d'anada i 190 de tornada) amb avions que oscil·len entre les 140 i les 390 places. Respecte a les previsions de la companyia per a la imminent temporada turística, ha admès que és una "incertesa a tots els nivells, tant des del punt de vista del consumidor final, com de les empreses que es dediquen al turisme".

En aquest sentit, ha indicat que malgrat que la gent desitja viatjar, el fet cert és que els vols "s'estan venent a última hora", com a conseqüència de la crisi econòmica, a causa que els ciutadans no saben si van a continuar en el seu lloc de treball.

Davant de tal situació, el director general d'Air Berlin a Espanya i Portugal ha destacat que en el primer trimestre del 2008, la seva aerolínia va detectar que ja no se n'anaven a arribar als anys vinents la quota de 28,5 milions de passatgers anuals, sinó que anava a haver un "canvi radical" i, per aquesta raó, va decidir posar en marxa un programa d'estalvi reduint la seva flota en 10 avions.

"Això ha permès que no hàgim hagut d'acomiadar ningú i fins i tot a Balears continuem contractant a treballadors", va recalcar Middelman, qui ha indicat que actualment, Air Berlin té 125 avions que realitzen vols domèstics a Alemanya; connexions amb Europa i destinacions de llarg abast, com Los Angeles, Mèxic, Carib i Bangkok.

CONFIANÇA EN LES AUTORITATS SANITÀRIES

Respecte als efectes que pugui tenir en la seva companyia la grip porcina, tenint en compte que existeixen connexions aèries entre Alemanya i Mèxic, Middelmann ha confiat en les informacions que estan transmetent les autoritats sanitàries a Europa i, en aquest sentit, ha indicat que sembla que, de moment, és un tema que està "bastant controlat perquè s'estan prenent les mesures que corresponen".

En aquesta línia, ha sostingut que no cal contribuir a generar una major alarma entre els ciutadans i, d'altra banda, ha assenyalat que aquest mateix matí va arribar a Alemanya un vol procedent de Cancún i "no hi ha hagut cap tipus de mesura especial per part de les autoritats alemanyes", més enllà de lliurar als passatgers una circular en què se'ls recorda que si tenen algun símptoma de grip durant els pròxims dies, han de posar-se en contacte amb el seu metge per comprovar si s'han encomanat de la grip porcina i prendre el medicament corresponent, amb la finalitat de tallar aquesta malaltia.

Respecte al 30 aniversari d'Air Berlin, Middelmann ha recordat que el primer vol de la seva companyia ha estat a Palma, amb la finalitat de traslladar turistes alemanys a Mallorca a través d'un vol xàrter en col·laboració amb un operador turístic de Berlín, el que, segons la seva opinió, va suposar una "premonició" del que anava a representar en un futur aquesta aerolínia, que transporta diàriament a centenars de ciutadans d'Alemanya a aquesta illa.

El director general d'Air Berlin a Espanya i Portugal ha recordat que en la data en la qual va començar a operar aquesta companyia, Alemanya estava dividida en dos pel Mur de Berlin i, per aquesta raó, en 1978 va haver de ser fundada a l'estat nord-americà d'Oregon.

Tot i això, no ha estat fins al 28 d'abril de 1979 fins que no va sortir el primer vol d'Air Berlin des de l'aeroport de Berlín-Tegel cap a Palma i, després, per encàrrec d'un operador turístic de Berlín, l'aerolínia va volar a l'any següent 300 vegades a Mallorca.

Després de la caiguda del Muro de Berlín, el fundador de la companyia, un antic capità de la PanAm Kim Lundgren va haver de decidir entre tancar-la o trobar socis majoritaris, moment en el qual va conèixer a l'actual president d'Air Berlin, Joachim Hunold, qui va convertir la companyia en una societat limitada fundant en 1991 l'aerolínia ' Air Berlin GmbH & Co. Luftverkehrs KG'.

Així, va començar a volar en 1992 amb dos avions Boeing 737-400, que unien Alemanya amb la Mediterrània i les Illes Canàries i que van arribar a transportar 400.000 passatgers a l'any. Després, ha començat la venda directa al consumidor final, moment que va coincidir amb la posada en marxa del 'pont aeri' entre Alemanya i Palma, mitjançant l'anomenat 'Mallorca Shuttle', i també van començar els primers passatgers de hub.

Els tres últims anys d'Air Berlin s'han caracteritzat per la seva sortida a Borsa i pel seu creixement a base de comprar altres companyies aèries, fins al punt que s'ha convertit en la segona aerolínia d'Alemanya, després de Lufthansa.