Estaràs critica la falta de "sintonia ideològica" dins el Govern i afirma que entre PP i UM "històricament l'han tingut"
PALMA DE MALLORCA, 22 de gener (EUROPA PRESS)
La portaveu del PP al Parlament, Rosa Estaràs, va instar avui al president del Govern, Francesc Antich, a sotmetre's a una moció de confiança en la Cambra autonòmica per comprovar amb quins suports compte per seguir al capdavant de l'Executiu, tot i que va descartar plantejar una moció de censura ja que ara mateix no es donen "totes les condicions d'inestabilitat i ingovernabilitat" necessàries, segons el parer d'Estaràs, per presentar aquesta iniciativa.
En la seva compareixença davant els mitjans després de la jornada parlamentària celebrada per la formació amb vista al pròxim període de sessions plenàries, Estaràs va exposar que actualment no s'ha produït aquest escenari, la qual cosa "no significa que no vagi a donar-se en el futur". Tal com va especificar, la moció de censura estaria motivada per una situació d'"inestabilitat reiterada i continuada i d'ingovernabilitat" en què els ciutadans "serien les víctimes".
Alhora, ha afirmat que presentar una moció de censura "requereix molta responsabilitat", i alhora ha subratllat que amb la qüestió de confiança es pretén conèixer "qui confia en qui" i de quina forma deu restablir-se "la legitimitat del treball en el Govern", recordant les paraules pronunciades per Antich en el Debat sobre l'Estat de l'Autonomia, quan va sol·licitar la destitució de l'exdiputat d'UM, Bartomeu Vicens, per donar legitimitat a la tasca en la Cambra.
"Per això esperem que se sotmeti a aquesta votació, per comprovar si el que ha dit queda en sac foradat o té credibilitat i principis", va manifestar Estaràs, qui, malgrat no defensar ara mateix la moció de censura, ha criticat les "permanents contradiccions" entre els sis partits que conformen l'executiu autonòmic.
SINTONIA IDEOLÒGICA
En aquest sentit, ha considerat que és "molt més fàcil" governar en minoria amb un partit "amb sintonia ideològica i capacitat d'Estat" que amb sis on "no hi ha unitat de criteri i d'acció ni projecte ideològic". En aquesta mateixa línia, va esmentar els desacords existents dins del Govern entorn de projectes com la Llei del Sòl o el decret llei de mesures urgents per a la modernització hotelera.
Segons la seva opinió, un pacte requereix "tenir els mateixos criteris ideològics, i juro que encara no sé quins criteris hi ha en comú entre Els Verds i UM, i és clar que no hi ha cap sintonia entre els sis partits del Govern". Mentrestant, preguntada pels criteris compartits per PP i UM, ha afirmat que "històricament l'han tingut".