AMPL.- Alcover diu que aquesta setmana tindrà elaborat els pressupostos i invita a l'oposició a negociar-los

Europa Press Islas Baleares
Actualizado: martes, 23 noviembre 2010 17:21

PALMA DE MALLORCA 23 Nov. (EUROPA PRESS) -

El regidor d'Hisenda de l'Ajuntament, Andreu Alcover, ha assenyalat aquest dimarts als passadissos del consistori que aquesta mateixa setmana tindrà elaborat l'esborrany dels pressupostos, i alhora ha mostrat la seva disposició a negociar-los amb els grups de l'oposició. Declaracions realitzades després que UM anunciés que dóna per trencades les negociacions amb l'equip de govern.

Tot i això, el regidor ha recordat que fins al 31 de desembre hi ha "temps" per negociar els comptes públics, i ha expressat la seva disposició a reunir-se "amb qui sigui, quan sigui i on sigui", amb la finalitat d'aconseguir uns comptes per als ciutadans de Palma, i no per a l'Ajuntament, ha precisat.

Malgrat que ha reconegut que no havia presentat el detall de les xifres a UM, ha indicat que aquest grup coneixia les "línies estratègiques dels pressupostos", que passa per "congelar i no incrementar la plantilla" de treballadors de l'Ajuntament. Per aquesta raó, ha dit que no entén la raó que ha portat als regionalistes a trencar les negociacions abans que finalitzi el termini per a això.

D'aquesta manera, ha lamentat la decisió de UM de trencar les negociacions, que, segons ha revelat, no se l'ha comunicat personalment. Malgrat això, ha insistit que, una vegada estigui elaborat aquesta setmana l'esborrany definitiu dels Pressupostos de 2011, el seu departament seguirà treballant amb les "premisses i els principis generals", que, segons ha recordat, són "la contenció pressupostària i l'austeritat".

Així, ha recordat que els comptes públics de 2011 seran inferiors a les de l'any passat que, al seu torn, ja va experimentar una reducció, respecte als Pressupostos del 2007. "Al contrari d'altres Consistoris pròxims, fa dos anys que l'Ajuntament de Palma congela els impostos", ha subratllat, i alhora ha ressaltat que "s'havia de fer un esforç amb ajudes econòmiques urgents i calia potenciar molt l'activitat econòmica, sobretot, en turisme i comerç".

Per a Alcover, tots aquests principis generals dels Pressupostos, que eren "coneguts per tots", poden ser "compartits per tots els grups", de manera que ha dit que si el PP i UM no estan d'acord amb ells, "hauran de donar una explicació".

En aquest sentit, el regidor d'Hisenda ha insistit que aquests principis tindran aquesta setmana una traducció en xifres, de manera que ha indicat que, si UM les vol veure, lo poden cridar "les 24 hores del dia, els set dies de la setmana", amb la finalitat que ell ofereixi a aquest partit les explicacions que li demanin.

"Fins al 31 de desembre a les 12 de la nit estaré lluitant per aprovar un pressupost per a la ciutat de Palma i entenc que els partits de l'oposició també haurien de fer el mateix", ha sentenciat Alcover.

Contenido patrocinado