AMPL.- Gaspart diu que "ja es té els diners" i que es complirà el termini per ampliar el capital d'Spanair

Assegura que és una operació "privada" i que no hi ha "un sol euro" de diners públics

Europa Press Islas Baleares
Actualizado: viernes, 17 abril 2009 16:52

MADRID, 17 Abr. (EUROPA PRESS) -

El president de Turisme de Barcelona i membre de la comissió executiva d'Spanair, Joan Gaspart, ha assegurat avui que "ja es té els diners, tot i que no en les xifres que s'estudien", per a l'ampliació de capital que els nous propietaris han de subscriure a l'aerolínia, de manera que "es complirà el termini fixat", que finalitza el pròxim 30 d'abril.

Gaspart, qui va evitar concretar els detalls de l'esmentada ampliació, ha indicat que serà el president de l'aerolínia, Ferrán Sorià, qui al seu moment expliqui els detalls i com s'ha tancat l'operació.

En un esmorzar informatiu a Madrid, el president de Turisme de Barcelona ha reconegut que es tracta d'una operació "arriscada", però es va mostrar confiat en què "amb esforç i il·lusió" s'aconsegueixi "aixecar" en un parell d'anys el vol.

"Si no som capaços, tindrem un gran problema a sobre de la taula", ha advertit Gaspart, qui va qualificar l'operació d'"altíssim risc" i ha dit ser conscient de conèixer-la "millor que ningú" des del primer segon que es va gestar. Així, ha destacat l'alt benefici per a Catalunya que suposarà, a més, de salvar a la segona aerolínia espanyola i 2.000 llocs de treball.

Gaspart ha estat contundent en recordar que no es tracta d'una operació pública sinó privada, ja que tot i que ha reconegut que l'administració catalana l'ha recolzat, animat i secundat "no ha posat un sol euro".

"No és una operació pública, llevat que s'interpreti que els 15 milions que aporta Turisme de Barcelona, i que suposen el 2% del total del seu pressupost del consorci, són diners públics", ha apuntat Gaspart, per insistir que aquesta quantitat de milions s'haurà de tornar "un a un".

L'empresari català ha afirmat que encara no té clar si assumirà la seva pròpia inversió com perduda tot i que confia a recuperar-la amb "dosis d'entusiasme, esforç i il·lusió". "Només el temps ens donarà la raó, però el que no s'equivoca és el que no fa res ni assumeix riscos", ha subratllat.

Durant la seva intervenció es va referir a l'acord de codi compartit entre Spanair i Air Europa per a 13 rutes domèstiques i ha destacat que el seu president, Juan José Hidalgo, sigui el primer convençut del projecte.

A més, va posar èmfasi també que "el pare de la criatura", Gonzalo Pascual, fundador d'Spanair i actual president del grup Marsans vegi amb bons ulls el projecte i li mostri el seu suport. "Aquesta operació amb l'ajuda dels meus amics tirarà endavant", ha conclòs.

EN EL TERMINI PREVIST.

La societat Iniciatives Empresarials Aeronàutiques (Ieasa), propietària del 80,1% d'Spanair, participada per Catalana d'Iniciatives, Turisme de Barcelona i Fira de Barcelona i un grup d'inversors catalans, ha de subscriure abans del 30 d'abril una ampliació de capital de 100 milions d'euros, termini que es complirà segons ha avançat avui Gaspart.

Turisme de Barcelona, consorci participat per l'Ajuntament i la Cambra de Comerç, aportarà 15 milions d'euros a Spanair, president de la qual és Ferrán Sorià, exvicepresident del Futbol Club Barcelona i soci de la companyia Nauta Capital, i nou director general de la qual encara no ha estat nomenat.

Segons allò acordat amb el grup SAS, soci industrial que conserva el 19,9% del capital, l'aportació a la nova Spanair serà de 100 milions --20 milions per part de SAS i 80 milions per part del grup empresarial--.

Contenido patrocinado