AMPL.- El Govern continuarà impulsant el tramvia i "no es vol ni imaginar" que el PP ho paralitzi si arriba a governar

Europa Press Islas Baleares
Actualizado: martes, 23 noviembre 2010 17:16

PALMA DE MALLORCA 23 Nov. (EUROPA PRESS) -

El director general de Mobilitat, Antoni Verger, ha recalcat que el Govern continuarà impulsant el projecte del tramvia, "en compliment del Pla Director Sectorial de Transports aprovat en la passada legislatura" i ha dit que "no es vol ni imaginar" que el PP ho paralitzi si arriba a governar després de les pròximes eleccions autonòmiques de 2011, tenint en compte que seria "absolutament irresponsable i inacceptable".

Verger ha confirmat així que l'executiu seguirà desenvolupant aquest projecte "positiu" per a Palma, tot i que l'Ajuntament hagi aprovat aquest matí una proposició del PP i UM amb els vots d'aquests partits i el rebuig del PSIB i el Bloc, mitjançant la qual exigeix la paralització immediata de totes les actuacions que porta a terme el Govern i el consistori en relació amb l'estudi, desenvolupament i possible implantació del tramvia i que afecti al terme municipal de Palma.

En aquest sentit, el director general ha insistit que la implantació d'aquest mitjà de transport "no se l'ha inventat" l'actual Govern, sinó que ha estat inclosa en el citat Pla Director Sectorial acordat en la passada legislatura de l'executiu de Jaume Matas i el contingut del qual ha de ser desenvolupat, "amb independència de qui governi".

Per aquesta raó, ha expressat el seu "convenciment" que 'populars' i 'uemites' es "replantejaran" la seva posició respecte al tramvia, a causa que, segons la seva opinió, "no es pot arribar a aquest nivell d'irresponsabilitat de la política balear" de paralitzar, en el cas que arribessin a governar, allò que ha estat aprovat pel mateix PP i que "cal executar".

"Durant aquesta legislatura, la Conselleria de Mobilitat ha impulsat totes les actuacions que eren previstes en el Pla Director aprovat pel Govern passat i que, per cert, quan arribem a l'executiu, no trobem res, llevat del projecte de tren fins a Cala Ratjada, el projecte del tramvia i les certificacions fins a Sa Pobla i Manacor, processos tots ells que estan en marxa", ha remarcat Verger.

Tot i això, ha mostrat la seva disposició a "reconsiderar" el projecte, pel que ha instat a 'populars' i 'uemites' que plantegin les seves al·legacions, amb la finalitat que siguin estudiades, de cara a millorar aquest mitjà de transport. "La voluntat d'arribar a un consens és total", ha destacat.

En aquesta línia, ha recordat que, actualment, hi ha un procés d'informació pública, amb la finalitat de decidir el traçat definitiu del tramvia i on el PP i UM poden presentar les seves al·legacions, mentre que, després, el Govern justificarà per què ha actuat d'una determinada manera, mentre que, al seu torn, acceptarà les propostes que consideri "positives".

Per aquesta raó, Verger ha instat a les dues formacions que "es deixin de partidismes" i tinguin "responsabilitat i sentit comú" sumant-se i participant en aquest projecte, que "ha estat bo per a altres ciutats europees i espanyoles". Així, ha insistit que en funció de les al·legacions que plantegin aquests dos partits, "fins i tot es pot reconsiderar" el projecte del tramvia "en funció de si es pot pensar millor".

"FALTA DE MIRES"

Així, ha censurat que el PP i UM "denoten una falta de mires" al criticar aquest mitjà de transport, ja que si està bé plantejat, aquest projecte serà un "èxit indiscutible des del punt de vista del transport públic i de transformació de la ciutat, tenint en compte que aconseguirà uns entorns urbans més amables i més pacífics, així com una revitalització comercial i una revaloració dels habitatges".

Malgrat l'oposició dels dos partits, Verger ha incidit que l'executiu "no pot quedar paralitzat", tenint en compte que "ha de seguir els mandats que hi ha en la normativa vigent", referint-se així a l'esmentat Pla Director Sectorial de Transports.

D'altra banda, el director general de Mobilitat ha recordat que existeix el "compromís" del Ministeri de Foment de finançar aquesta infraestructura a través de les inversions estatutàries, si bé ha puntualitzat que el "gruixut" de les inversions arribaran a final de 2012, quan comencin les obres del Tramvia, i al 2013 i 2014, quan aquestes s'estiguin executant.

Així, ha apuntat que el Govern ja té un protocol de 35 milions d'euros per a aquest mitjà de transport i ha afegit que l'aspiració és aconseguir que aquest conveni s'estengui fins a 350 milions per finançar íntegrament la construcció del tramvia.

"Seria bo que es concretés en un conveni, que garanteixi que anualment haurà les partides necessàries provinents de les inversions estatutàries", ha sostingut Verger, qui ha asseverat que aquest és un plantejament "completament diferent" a quan es va construir el Metro, que es va fer "amb endeutament de la Comunitat Autònoma".

En aquest sentit, ha criticat que això ha suposat un crèdit bancari per a la Conselleria de Mobilitat de 23 milions d'euros "i així fins al 2030". Finalment, ha dit que, malgrat que cal tenir en compte l'actual situació de crisis, el tramvia està "justificat des de tots els punts de vista, per la qual cosa cal seguir impulsant-lo perquè en 2014 pugui estar funcionant".

Contenido patrocinado